zaterdag 1 januari 2022

Wrap-up leesdoelen 2021: hoe is het gegaan?

Lieve, beste volgers,

Als allereerste wil ik jullie allemaal het mooiste en beste wensen voor het nieuwe jaar. Mogen we maar heel veel boeken lezen, erover schrijven, zelf verhalen verzinnen en die opschrijven en de liefde van het boek doorgeven! Dat vind ik wel een mooi streven voor 2022 :D 

Terwijl ik mijn vorige wrap-up zojuist aan het bekijken was, waarin ook de leesdoelen voor 2021 werden opgesomd, moest ik stiekem even grinniken. Het is bijna hetzelfde als wat ik voor dit nieuwe jaar heb bedacht, hahaha! Hoezo toeval? Nou ja.. toeval wil ik het eigenlijk niet noemen.

Vorig jaar wilde ik 35 boeken lezen, wat mij is gelukt, yay! Zelfs iets meer: op Hebban staat de teller voor 2021 op 39 gelezen boeken, op Goodreads 40. (Net als vorig jaar was er wederom een titel die op Hebban helaas ontbrak, maar op Goodreads niet.). Dus dat leesdoel is goed gegaan.
Het tweede zelf verzonnen leesdoel was het naar beneden krijgen van mijn wil-ik-lezen-lijsten. Helaas moet ik bekennen dat er juist meer boeken zijn bijgekomen dan ik gelezen heb, hahaha! Tja, het zijn niet voor niets eeuwig doorgroeiende lijstjes, hè? Maar om een lang verhaal kort te maken: de teller op Hebban staat nu op 207, op Goodreads staat het op 189. Waar het verschil 'm inzit, daar ben ik nog niet achtergekomen... maar in ieder geval zijn de lijstjes nog niet heel erg gekrompen.

En dan het laatste doel: ik wilde heel graag eens wat ongelezen boeken die ik al in de kast had liggen op gaan pakken, omdat sommigen er al jaren lagen en ik ze nog altijd dolgraag wilde lezen. Mijn doel was om minimaal 2 planken leeg te lezen, ik had immers 4 volle planken dus dat leek me wel zo fair. 
Er is wel het een en ander veranderd op de planken - enkele titels zijn verhuisd naar hun juiste plek in de kast omdat ik ze inderdaad gelezen heb, andere titels zijn op zoek gegaan naar nieuwe lezers vanuit de minibieb in de buurt. Dus dat lijkt erop dat het de goede kant is opgegaan, toch! Nou ja... ja en nee. Er verdwenen inderdaad boeken van die planken, dat klopt. Maar de boekenwereld heeft - gelukkig! - niet stilgestaan in deze vreemde tijden van lockdowns en andere omstandigheden, waardoor er ook weer zeer mooie exemplaren uitkwamen. Die vervolgens een weg vonden naar mijn boekenkast ;) hahaha! Dus die vulden de leeggekomen ruimtes weer op.

Deze fysieke boeken uit eigen kast las ik dus wél!

Toch ben ik niet ontevreden over mijn 2021-leesjaar, hoor, verre van dat zelfs! Ik heb gelezen waar ik zin in had, wanneer ik er zin in had en last but not least: ik heb er van genoten! En dat is het belangrijkste wat boeken betreft, toch? Even de tijd vergeten, je in een andere wereld kunnen wanen, nieuwe fictieve vriendschappen sluiten, verliefd worden op een van de personages - of meer -, en nieuwe auteurs ontdekken. Ik houd ervan :) Enne, die 9 boeken op de foto hierboven? Dat zijn fysieke boeken uit eigen kast die ik wél heb opgepakt en gelezen en waar ik veel plezier van heb gehad! Ik had er eigenlijk 10, maar nummer 10 is naar de minibieb gegaan, ik hoefde het niet per se nog eens te lezen en dan geef ik het liever op deze manier door aan iemand die het nog een keer wil lezen. Win-win!

Wat ik dan nu precies van plan ben wat leesdoelen betreft in 2022? Aan de ene kant dus grotendeels hetzelfde.. maar toch ook weer niet. Maar daar kom ik later op terug, so stay tuned! ^^

Tot schrijfs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten