zaterdag 1 juni 2024

Recensie - Om te (sei)zoenen!, door Wendy de Liefde

Van zinderende zomerzoenen tot wonderlijke prinsen op 4 witte schimmels... 4 sexy seizoensstories... + bonus!

Stel je voor, je hebt een heerlijk huis, een prima baan, maar droomt stiekem van een compleet ander leven. Zou jij de stap durven te zetten?
*
Het is hartje zomer als Tijmen met zijn ouders en broertje afreist naar een camping in Zuid-Frankrijk. Daar ontmoet hij de Limburgse Lieve, die onverwachts iets bij hem losmaakt. Morgen gaat hij haar zoeken. Maar of hij nog op tijd is?
*
Matthias is de wanhoop nabij als de hond van zijn bejaarde buurvrouw Aaltje verdwijnt. Samen met een behulpzame - niet onaantrekkelijke - vreemdeling, gaat hij op onderzoek uit. Tot de twee samen verdwalen...
*
Als Marèl tegen haar zin in wéér wordt ingedeeld in de Sint-projectgroep van haar school en ook de sexy hulp-Piet van vorig jaar al ingepikt lijkt, mag december definitief van de kalender. Of heeft de kerstman nog een leuk presentje voor Marèl in petto?

*****

Yes, een nieuw boek van auteur van eigen bodem Wendy de Liefde! Haar debuut ’Een streepje tegen’ heeft mij destijds weten te raken, en hoewel ik haar tweede titel nog altijd niet gelezen heb (foei!), raakte ik razend nieuwsgierig naar haar nieuwste boek. Zou ze mij opnieuw mee weten te slepen naar andere levens, waarin ik verdwaald zou raken en waar ik geen afscheid meer van zou willen nemen?

In ‘Om te (sei)zoenen!’ volgt de lezer 4 totaal verschillende hoofdpersonages, die allemaal een ding gemeen hebben: dartelende vlinders tijdens hun zoektocht naar zichzelf, maar vooral ook tijdens onverwachte liefdesuitspattingen. De lezer kijkt mee in de levens van Cher, die haar grote droom eigenlijk het liefst zou willen najagen, maar nooit de stap heeft gezet om dit daadwerkelijk ook te gaan doen. Tijmen verliest zijn hart in het zonnige Frankrijk, en zet alles op alles om de persoon die dat op haar geweten heeft na een zeer leuke dag terug te vinden wanneer ze elkaar uit het oog verliezen. Matthias zijn innerlijke kompas raakt verstrikt in de vlinders wanneer hij samen met een knappe vreemdeling verdwaalt raakt in het bos tijdens een zoektocht naar de losgeraakte hond van een andere goede vriendin. En als laatste leeft de lezer mee met Marèl, die van de ene domper in de ander lijkt te raken tijdens de feestdagen als niets lijkt te lopen zoals ze had gehoopt, tot een vleug kerstmagie voorbij trekt en haar leven op z’n kop zet.

Oh, het is echt zo lastig om niet teveel te verklappen! Omdat dit een bundel is met korte verhalen die voor mijn gevoel echt te kort waren (al klopten ze allemaal van begin tot eind), had ik het vrij snel uit. Eigen schuld, had ik maar niet steeds weer door willen lezen; maar ja, dát herken ik van eerder schrijfwerk van de auteur. Het gemak waarmee zij diverse personages op papier kan zetten en zelfs hun leven in zo’n korte lengte aan de lezer laat zien spat van de bladzijdes af. Met veel humor en heerlijk uitgeschreven karaktertrekjes en kleurrijke situaties laat ze de lezer smachten naar meer, tot de allerlaatste punt. Want voor de oplettende lezers onder ons: ja, er is nog een extra verhaaltje te vinden in deze bundel, en die heb ik bewust niet genoemd. Om achter dit zeer fijne extraatje te komen zullen jullie de bundel toch echt zelf moeten lezen. Okee, laat ik dan een korte hint geven: vrijdag de dertiende zal na het lezen van dit extraatje nooit meer hetzelfde zijn!

‘Om te (sei)zoenen!’ is een heerlijk vlotte verhalenbundel met voor ieder wat wils in de wereld van feelgood. Je kunt het per seizoen lezen, maar ook gewoon het hele jaar door ;) Het enige minpuntje dat ik heb kunnen vinden voor mezelf is dat ik het veel te snel uit had, maar Wendy de Liefde heeft bij mij wel een sprankje hoop gezaaid. Stiekem hoop ik dat de personages ooit eens een cameo gaan maken in een van haar toekomstige verhalen, want ze zijn het stuk voor stuk waard. En wij als lezers ook! ;)

Hierbij wil ik auteur Wendy de Liefde en uitgeverij Dutch Venture Publishing hartelijk danken voor het digitale recensie-exemplaar, in ruil voor een eerlijke mening.

Uitgeverij: Dutch Venture Publishing
ISBN: 9789403746166 (paperback), 9798224562503 (ebook)