dinsdag 10 oktober 2023

Dag leessleur, welkom terug leeszin!

*veegt de laag stof van de blog*

Zo, beste, lieve volgers, het heeft even geduurd... maar echt, ik heb dit gemist! Zowel het lezen als het bloggen over de gelezen boeken en over mijn andere lees/schrijfavonturen. Want man, man, man...

Het begon met een sluw boekenduiveltje dat steeds maar weer probeerde mij bij mijn ongelezen boeken weg te houden. Het sprong vurig en strijdend tussen mij en de boekenkast in, dus tussen mij en de ritselende pagina's en de blinkende covers van alle parels die vol ongeduld stonden te trappelen om eindelijk eens gelezen te worden... 
Tot ik op den duur geen enkele boek meer oppakte; behalve Atlas, want hoe kon ik het slot van het verhaal van De Zeven Zussen nou weerstaan? Nou, niet! Maar...
Dat was wel gelijk het laatste boek dat ik echt met aandacht verslonden heb. Vervolgens heb ik nog enkele andere titels opgepakt, sommigen uitgelezen, sommigen aan begonnen maar weer weggelegd - de kinderboeken die ik las vond ik wel even lekker om te lezen, even iets anders dan alle dikke pillen - maar uiteindelijk kreeg het boekenduiveltje, dat inmiddels tot een megaversie was uitgegroeid, me dan toch te pakken, en las ik zo goed als niets meer.

Tot lieve auteur Marijke F. Jansen mij berichtte dat er een derde (tevens slotdeel) zou volgen in haar boekenserie over de Sprookjesjager. Ik was daar zo ontzettend nieuwsgierig naar en met frisse moed begon ik aan de eerste pagina's. En.. wauw! Ik heb het verhaal al helemaal gelezen, maar omdat ik er graag nog een stukje over wil schrijven om iedereen nieuwsgierig te kunnen maken over het boek - het is gewoon echt zo'n mooi slotdeel! -, ben ik het nu nogmaals aan het lezen. En ik kan jullie verzekeren dat ik opnieuw geniet met volle teugen!

Leesvoer!

Het heeft een tijdje geduurd, maar ik ben echt zo ontzettend blij dat ik weer een stukje leesrust kan creëren voor mezelf, én ook weer van boeken kan genieten, want echt: dit was echt niks voor een lezer zoals ik. (Oh, en ik moet ook bekennen dat het er mede toe heeft geleid dat ik mijn reading challenge heb verwijderd; ik wil weer lezen puur voor de lol, zonder dat ik er de druk van zo'n challenge - ook al heb ik het zelf ingesteld - achter voel. Eerder vond ik het nooit een probleem, maar de laatste tijd begon het mij in de weg te zitten. En ja, ik had het ook op 1 kunnen instellen, maar het ging mij nu vooral om het principe ;) )

In ieder geval ben ik dus heel blij dat het sluwe boekenduiveltje weer vertrokken is - had ik al gezegd dat ik heel blij ben dat ik weer aan het lezen ben? IK LEES WEER! -, en ik sta te popelen om ook de blog weer goed te gaan gebruiken. Want praten over boeken en schrijven blijft toch het leukste wat er is, al zeg ik het zelf ;)

Tot snel, tot schrijfs!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten