dinsdag 17 november 2020

Recensie - Zomerdromen, door Lianne Reijntjes, Vanessa Gerrits, Vivian van Leeuwen, Marleen Ouwerkerk, Nydia Thung, Michelle Ekermans, Heleen van Wijk, Nayana van Gurp, Mariska Vermeulen, Marije van de Sande, Jeanine Suiker, Darina Nykl, Sandra Kolhoff, Joyce Sikkink, Liz Hartevelt

Volg Cassie overal en nergens naartoe, met de wereld aan haar voeten. Vind jezelf net als Iris terug op het Italiaanse platteland. Ga lekker mee zwijmelen in de Franse lavendelvelden met Nora en Mandy. 
Vertoef onder de Spaanse zon om daar net als Lisa, Roos en Gia verliefd te worden. 

Of blijf thuis en ga gezellig mee aan het werk met Lara, Amber en Eline! Misschien vlieg je net als Sascha en Lotte met hun vriendinnen overseas, of ga je met Linda mee voor een zomerflirt op het strand. Of houd je een staycation met een knappe man, net als Manon en Olivia?

De mogelijkheden zijn eindeloos in deze feelgood-verhalenbundel met 15 romantische, grappige en zomerse verhalen!


De verhalen in Zomerdromen voelen echt als dromen op zich: kort en toch lang, soms wat vaag en tegelijkertijd weer zo vol details, bijzondere situaties en heerlijke personages met wie je in aanraking komt, dat je alles wilt onthouden en wilt ontrafelen tot het einde. Tot je erachter dat elk verhaal alweer is afgelopen en je met een vreemd gevoel van wakker worden achterlaat, zonder dat je een tel hebt geslapen tijdens het lezen.


Het is een heerlijk zomers boek, een boek dat echt niet alleen voor de warme, zinderende dagen is geschreven, maar gewoon elke dag opgepakt kan worden. Laat je onderdompelen onder de vlotte schrijfstijlen van deze auteurs van eigen bodem, laat je verrassen, meenemen op reis en ga op zoek naar je eigen fictieve vakantieliefde!


Wat ik zo leuk vond aan deze bundel, is dat ik diverse nieuwe namen heb leren kennen op schrijfgebied en op deze manier ieders schrijfstijl kon proeven. En dat was heel verfrissend, kan ik je vertellen! Het maakte dat ik door bleef lezen, want elk verhaal maakte wel íets los. 

Het enige minpuntje dat ik kon vinden - wat aan de andere kant ook geen minpuntje was -, was dat ik het ene verhaal leuker vond dan het ander. Dit kwam overigens grotendeels door de lengte van de verhalen, 

- want: kort -, maar dat is tegelijkertijd het verrassende van een verhalenbundel: je weet dat het korte verhalen zijn, en sommigen vliegen nu eenmaal sneller om dan anderen, waardoor het soms wat gehaast kan aanvoelen als je gewend bent langere verhalen te lezen ;) . *side note: dit is natuurlijk een persoonlijk dingetje, het heeft me verder niet belemmerd tijdens het lezen zelf!*


Het feit dat auteur Lianne Reijntjes de stoute schoenen heeft aangetrokken en haar idee werkelijkheid heeft laten worden met hulp van de overige auteurs (het zelf uitbrengen van een verhalenbundel van onbekende(re) auteurs van eigen bodem, om te laten zien dat we hier ook echt wel toffe auteurs hebben), is er een die tot slot absoluut genoemd mag worden. Ik vind het super stoer dat deze verhalenbundel nu te lezen is! 


Zomerdromen is een aanrader voor iedereen die houdt van zomerse uitstapjes, zinderende, opbloeiende vakantieliefdes, avonturen op het strand, vriendschappen, en hoofdpersonages die stuk voor stuk laten zien wie ze zijn, net als hun auteurs. Ik heb mij in ieder geval prima vermaakt met het lezen van alle verhalen, stuk voor stuk, en ben blij dat ik het gelezen heb!



ISBN: 9789083066905 (ebook)
Te koop via: bol.com, Kobo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten