maandag 16 november 2020

It's time! (aka: I'm back! Met nieuwe plannen!)

Lieve lezers,

Het is eindelijk tijd! En het voelt als de perfecte tijd. Mijn leesflow begint weer te roepen op elk momentje van vrije tijd, en mijn blogzin begon op papier al zo enorm uit te breiden dat ik het weer 'aandurfde' om te beginnen! En dat voelt echt zo goed :D


Niet dat ik nooit zin had om te bloggen, of niet wilde lezen - ik wilde het meer dan ooit. Al was het maar om dit vreemde jaar soms even te vergeten, ergens anders mee bezig te zijn dan het nieuws of 'wat we allemaal niet mochten'. Maar daar hebben we het nu wel even genoeg over gehad.
Ik kwam erachter dat ik mij beter kon en juist graag wilde focussen op wat wél kon, wilde uitzoeken hoe ik de creatieve flow weer terug kon krijgen, en heb deze nieuwsgierigheid ten volle benut. 
Ik heb cursussen gevolgd, webinars gekeken, ben in huis en in de tuin creatief bezig geweest. Heb veel gewandeld, gefietst, gepuzzeld en muziek geluisterd. Het lezen bleef echter achterwege, en het bloggen ook. En dat vond ik echt jammer. Er kwam gewoonweg niets uit m'n vingers en kon lastig stilzitten, wilde vooral bezig blijven.

Totdat ik me bedacht: als ik er nu geen moeten van maak, en het de tijd geef om het terug te laten komen? En eens ga kijken wat ik wél kan? Dus tijdens het maken van de zoveelste legpuzzel (wat ik overigens echt een heerlijke bezigheid vind!), luisterde ik naar boeken, en ik gaf mij van de zomer op voor mijn eerste editie van Camp NaNoWriMo. En dat was zo'n verademing!
(Al heb ik dus ook ontdekt dat ik een haat-liefdeverhouding heb met luisterboeken, maar daar zal ik het later nog eens over hebben ;))

In ieder geval heb ik mijn persoonlijke doel van Camp NaNoWriMo behaald (25.000 woorden), en ik ben inmiddels ook bezig met de gewone NaNoWriMo, wat een grote verrassing voor mezelf is dit keer. Ik begon namelijk zonder idee, maar ben nu toch al verder dan ik had verwacht met dit, ook voor mij nog grotendeels onbekende, verhaal. De helft is aangetikt, en we schrijven dapper verder!
Ook ben ik twee recensie-boeken aan het lezen - tegelijk, want ik wil op dit moment al mijn leestijd die ik heb gemist inhalen. En nee, dat voelt niet als moeten, maar het voelt fijn! Het voelt alsof ik na een tijd op vakantie te zijn geweest naar een onbekend oord met een ander tijdsbesef weer thuiskom in mijn eigen wereld. Dat klinkt misschien raar, maar ik weet op dit moment geen andere beschrijving. Het voelt in ieder geval enorm goed!

Ik kan jullie dan ook alvast verklappen dat ik, zoals ik al eerder benoemde, het een en ander op papier heb staan voor mijn blog, dat ik graag wil uitwerken en met jullie wil delen!
Zo komen er natuurlijk gewoon recensies aan, maar wil ik ook vertellen over mijn schrijverij tijdens zowel Camp NaNoWriMo als de huidige editie van NaNoWriMo. 
Daarnaast is het jaar bijna om, en er worden her en der al nieuwe challenges gezet voor volgend jaar. Hier ben ik ook mee begonnen, althans: ik heb zelf al een extra challenge bedacht die ik wil volgen, naast de normale jaarlijke leeschallenge. Ik heb namelijk best wat boeken al een hele tijd in de kast liggen die roepen, nee, SCHREEUWEN, om aandacht, en ik wil dan ook graag wat van die ongelezen boeken gaan lezen, in plaats van de hele tijd 'nieuwe titels' erbij te pakken. (om nog maar te zwijgen over mijn e-reader, die ook nog vol mooie aangeschafte titels staat... babystapjes ;) )
En ik wil jullie meenemen voor een kijkje in mijn eeuwig-doorgroeiende-wil-ik-lezen-lijst. Ik wil jullie laten zien wat ik zoal zelf heb liggen om te lezen, maar ook kennis laten maken met titels die ik op mijn lijst heb staan en waar ik heel benieuwd naar ben.


Ik ben in ieder geval blij dat de creatieve flow weer terug is, en dat ik steeds meer kan genieten van zowel het lezen als van het schrijven. Het wordt nog wel eens wat ;) Maar even zonder dollen: lezen en schrijven.. het hoort bij me. En als ik dat niet kan doen, voelt dat heel onwennig. Dus ik duik zo snel weer een boek in, oh, en... ik heb al bijna een recensie klaar, die ik zo snel mogelijk met jullie deel. (iets zomers, want dat kunnen we met dit weer wel gebruiken, dacht ik zo!)

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie support en geduld, en ik kan niet wachten om weer geregeld iets te vertellen.

Tot schrijfs! :D

Ivette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten