zaterdag 18 juli 2020

Recensie - Van Chanel naar flanel, door Marijke Vos

Als Jennifer haar steenrijke verloofde Terence bij het altaar van hun miljoenenbruiloft laat staan, beseft ze ook wel dat ze daarmee een tikkeltje aan de late kant is. Maar soms realiseer je je pas op het allerlaatste moment wat het beste voor je is, toch?
Jennifer neemt een impulsieve beslissing en ruilt haar peperdure jurk in voor een vliegticket. Met de hulp van haar ietwat criminele en losgeslagen zus slaat ze op de vlucht naar Rainbow Lake, Canada. Daar woont haar geliefde oom Charlie, en Jennifer hoopt bij hem op adem te komen. Maar eenmaal in Canada aangekomen, loopt alles toch net ietsje anders... Gelukkig krijgt ze hulp van de knappe sheriff Branson. Maar zal Terence haar laten gaan?





Van Chanel naar flanel is mijn eerste kennismaking geweest met auteur van eigen bodem Marijke Vos. Inmiddels heb ik al meer van haar gelezen - gelukkig nog niet alles, want, spoiler alert: WAT KAN ZIJ SCHRIJVEN! -, maar het gevoel dat ik tijdens het lezen van Van Chanel naar Flanel had, is niet meer weggegaan. Het is eerlijk gezegd alleen maar heviger geworden! Goed, maar terug naar die eerste meeting.. ;)


Een run-away bride met een eigen achtergrond, die vlucht naar de plaats Rainbow Lake - wat met deze naam meer dan sprookjesachtig goed klinkt -, met mensen die zelf allemaal een eigen achtergrond hebben en waar Jennifer heel goed leert dat je niet te snel conclusies moet trekken. Dat wilt zij ook niet omtrent haar vlucht van haar stralende verloofde, die ze voor het altaar heeft laten staan. 

Tijdens haar zoektocht naar haar geliefde oom Charlie leert ze zowel de charme van het plaatsje kennen, als de donkere kanten. En ze leert een heel andere kant van zichzelf kennen, wat haar aan het denken zet. Heeft ze de laatste tijd eigenlijk wel haar eigen leven geleefd, of leefde ze volgens het boekje van anderen? Tja, en als sheriff Branson om een hoekje komt kijken, weet ze het al helemaal niet meer. Het is net voorbij met haar verloofde! Hoe kan het dan zijn dat haar pad steeds weer het pad van deze zeer zwijmelbare sheriff kruist, op de momenten dat ze alles het allerliefst zelf oplost en zelf doet? Ze is en blijft eigenwijs, maar met een groot hart naar de mensen die haar vertrouwen winnen. En daar zit het ‘m net in.. is dat wel slim? En vertrouwt ze zichzelf goed genoeg om eens voor zichzelf te kiezen, zeker als Terence ook haar pad nog een keer kruist?


Vanaf de eerste bladzijde wordt je het verhaal ingetrokken. Je wordt als lezer omarmd door de bewoners van Rainbow Lake, voelt je één met hun leven. Oh, en het bestaat echt! Nou ja, het plaatsje dan, ik weet natuurlijk niet of dezelfde mensen er wonen. Ik vermoed van niet, haha! Misschien maar goed ook, anders werd het nu vast en zeker platgelopen door zwijmelende lezers die op zoek gingen naar Branson ;) 


Van Chanel naar flanel is een zeer vermakelijke feelgood. Het is heerlijk, fijn, mysterieus, en neemt je in een vloeiende beweging mee op reis naar Canada, de levens in van de kleurrijke en boeiende personages die stuk voor stuk zullen proberen je hart te veroveren. De prettige en vlotte schrijfstijl van auteur Marijke Vos maakt het lezen nog leuker, ze heeft er enorm veel humor in gestopt, met her en der een serieuzer uitstapje, en onverwachte plottwists die het maken dat je gewoon niet meer wilt stoppen met lezen!

Ik heb enorm genoten van deze eerste kennismaking van deze auteur van eigen bodem, en ik weet al zeker dat ik haar andere verhalen ook wil lezen. Daar ben ik, zoals ik eerder al zei, inmiddels mee bezig en ik kan alleen maar zeggen: ze schrijft verslavend leuk! Een auteur om zeker in de gaten te houden :D



Dit boek heb ik mogen ontvangen tijdens de Hebban Adventkalender 2018.

Uitgeverij: Loft Books
ISBN: 9789047204695 (ebook)
Te koop via: Libris, Ako, Bruna, Readshop, bol.com, Kobo, Amazon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten