vrijdag 6 februari 2015

Mijn week in beeld! #9

We zitten onderhand al in februari, en ik krijg sterk het vermoeden dat het weer ons er graag nog even aan wilt herinneren dat het nog steeds winter is. Zo is het stralend weer, en zo doe je 's avonds de gordijnen dicht en zie je dat het licht begint te sneeuwen. Een uur later is de straat gevuld met een dikke, witte laag. Zo snel kan dat gaan, dus! Brrr...
Toch heb ik mij weer prima vermaakt de afgelopen dagen in de momenten van "me-time" die ik had ingepland:

*****

Kleurproject in progress:
Ik heb vandaag eindelijk een momentje gevonden om weer wat te kleuren. De groene achtergrond van "de bloem", zoals ik het plaatje op het moment heb gedoopt, begint steeds meer vorm - of beter gezegd: kleur! - te krijgen en ik vind het steeds toffer worden! Al is er heel stiekem een klein foutje ingeslopen... maar dat zie ik zelf ook haast niet terug, dus zo erg is het nu ook weer niet ;)

Het begint echt ergens op te lijken!

Wat heb ik gelezen en wat lees ik nu:
Beautiful Disaster is uit! Stiekem juichte ik toen wel een beetje; ik kreeg een dip tijdens het lezen, maar het einde maakte wel weer wat goed. Maar daarover meer in de review die binnenkort zal verschijnen. Ik ben nu begonnen in een boek waarvan Ilse vond dat ik dat moest lezen, aangezien ik dat nog niet had gedaan en omdat ik de film ook nog niet heb gezien. Tot nu toe vind ik hem mooi en is het een leuke afwisseling; dit boek voelt realistisch aan en hoofdpersonage Mia gedraagt zich in mijn ogen zoals een tiener zich hoort te gedragen, in gedachten dan sowieso. Over welk boek ik het heb? Als Ik Blijf, geschreven door Gayle Forman. Ja, misschien ben ik de enige die dit boek nog niet gelezen heeft, maar dat maakt mij niets uit. Ik lees het nu, en daar gaat het om! ;)

Twee covers in één editie

En verder...
Verder heb ik vooral muziek geluisterd in mijn eigen geplande tijd. Niet alleen mijn eigen vertrouwde artiesten kwamen langs deze week, nee; ik heb ook geluisterd naar Q-music, waar ik deze week heel wat jeugdherinneringen mee op kon halen. De Top 500 van de 90's was de hele week te horen en het was een feest der herkenning. En ja, om eerlijk te zijn: ik heb genoten van al die muziek van "vroeger", de tijd dat ik nog op de basis- en middelbare school zat en, absoluut zeker niet te vergeten, een groot fan was van één van de grootste boybands allertijden. Zij (de Backstreet Boys, sorry/notsorry) kwamen vanmiddag ook voorbij en het geluid móest toen gewoon even een tikkeltje harder... want ja, ik mag hun muziek misschien dan niet zo vaak meer opzetten als vroeger, maar ik vind ze eigenlijk gewoon nog steeds leuk!

Volgende week wordt opnieuw een week van "me-time" plannen. Ik hoop in ieder geval mijn boek uit te lezen en weer een stuk verder te komen met "de bloem"! En ik hoop dat de winter weer een beetje de andere kant op trekt. Ik vind het heerlijk om te wandelen in de kou buiten, ik kan ontzettend genieten van de natuur om mij heen die langzaam her en der begint op te bloeien, maar de sneeuw.. Nee, daar kan ik niet aan wennen.


Hebben jullie ook leuke herinneringen aan de 90's?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten