woensdag 28 mei 2014

Ave Atque Vale

Omdat ik eigenlijk nog wel genoeg leesvoer heb voor de komende weken/maanden, wilde ik geen boeken meer kopen. Behalve op het komende Boekenfestijn dan, daar mocht ik nog wel heen. Maar verder helemaal niks. Maar mijn ogen bleven maar getrokken worden door die ene cover. Die cover van het boek waar ik al zo'n twee jaar op wacht. Ja, echt! Twee jaar geleden las ik deel vijf in deze serie en zei tegen mijzelf: "Nee, je hebt een koopverbod, met maar één uitzondering op het moment. En dat moment is al in juni, dus je houdt het nog maar even vol!"
Okee, okee. Streng zijn... streng zijn...

Tot ik mijn boekenkast weer wat begon op te ruimen en een aantal boeken verkocht. Ik kon mij toen gewoon niet meer inhouden, slecht eigenlijk! Maar dit boek wilde ik al zo lang hebben!
Hahaha, en ook al weet ik dat het een "heftig" boek gaat worden, wilde ik het echt heel graag lezen, in mijn handen kunnen houden. De Shadowhunters, Downworlders en sexy Warlock Magnus Bane hadden mij nodig! Ik voelde het gewoon!



Dus heb ik enkele dagen terug de stoute bookiemonsterschoenen aangetrokken en het boek aangeschaft. Gisteren hield ik het in mijn handen en ik vond het er nog mooier uitzien dan op al die foto's die op internet gedeeld werden. De glans kwam van de cover af, net zo'n soort effect als de cover van dat ándere laatste deel van die ándere serie op mij had, Clockwork Princess. Oh, wat mooi...
En toch breekt dan mijn Shadowhunterhart stukje voor stukje, bij het besef dat dit het laatste boek is van The Mortal Instruments... en dat het geen gemakkelijk boek gaat worden, want wij zijn al gewaarschuwd door auteur Cassandra Clare: er gaan doden vallen... Mijn arme Shadowhunterhart gaat het misschien wel steviger te verduren krijgen dan toen tijdens het lezen van Clockwork Princess! De personages zijn stuk voor stuk een soort fictionele familie voor mij geworden en het liefst zou ik van geen een personage afscheid willen nemen... *zucht*

Ach. De komende dagen ben ik nog bezig in de overige delen van de serie, want hoewel ik vorig jaar al ben begonnen met het herlezen van de serie, ben ik er nooit aan toegekomen delen drie, vier en vijf nogmaals te lezen. Die staan al twee jaar in de kast, want ik vond deel vijf al best wel... Nou, mijn hart brak toen al, laten we maar zeggen, haha! Ik ben nu bezig in City of Glass (deel drie), en heb dus nog even te gaan. Er ligt met het herlezen van dit boek, en City of Fallen Angels én City of Lost Souls een flinke Shadowhuntertraining voor mij klaar om mij klaar te stomen voor het allerlaatste deel. Het slot. 
Daarna is het over. 
Klaar. 
Uit. 
En dat doet toch een beetje pijn.

Ave Atque Vale.


1 opmerking: