dinsdag 25 februari 2020

Oude (boekige) liefdes hervonden en omarmd *yes, I'M BACK!*

Lieve, beste lezers,

Het heeft een tijdje geduurd. Of nou ja, een tijdje... ik weet het, enkele maanden is niet zomaar 'even een tijdje'. Er heeft hier het een en ander gespeeld, het speelt nog steeds, maar ik ben nu wel zover dat ik stukje bij beetje weer zie wat belangrijk is en dat het vooral goed is om mezelf niet te vergeten ;). Soms heb je zo'n moment nodig waarop je met je neus op de feiten moet worden gedrukt en eens goed bij jezelf na moet gaan hoe het nu verder moet omdat het oude nu eenmaal niet meer werkt zoals je altijd dacht dat het het wel deed. (Iets met een lege batterij, die ik nu weer stukje bij beetje aan het opladen ben, verder zal ik mij er niet over uitweiden, maar het is een heel groot leerproces, laat ik het daar bij houden ;) )

credits: Marijke F. Jansen

Ik ben nu wel op een punt beland waarop ik volmondig kan zeggen dat ik meerdere oude liefdes heb hervonden en omarmd. Ik ben de laatste dagen/weken achter de schermen bezig geweest met mijn blog (de nieuwe header staat er al, yay!), ben steeds meer gaan lezen en gaan plannen, én ik kan jullie vertellen dat ik deze week meedoe aan de blogtour omtrent het nieuwste boek van auteur van eigen bodem Marijke F. Jansen! Ik heb het met veel plezier (en kritische blik) al eerder mogen lezen en ben het nu aan het herlezen om de laatste puntjes op de i te zetten voor de recensie, welke uiteraard gebaseerd is op mijn eigen eerlijke mening. *Maar ik ben er gewoon heel enthousiast over, het is zo... nee. Dat lezen jullie vanzelf ;)*
Aanstaande donderdag ben ik aan de beurt tijdens de tour. Daarnaast ben ik met nog enkele recensie-exemplaren bezig, waar ik geen vaste datum voor heb staan maar die ik wel 'zo snel mogelijk indien mogelijk' uit wil hebben zodat ik de recensies met jullie kan delen.

Oh! En... - ik had het tenslotte over 'meerdere oude liefdes' - ik ben weer lid van de bibliotheek! Haha, écht. Ik snap niet waarom ik dat niet eerder heb gedaan. Begrijp me niet verkeerd, het is heerlijk om digitaal te lezen, diverse abonnementjes te hebben op luisterboeken en ebooks, een aantal volle boekenplanken te hebben met nog ongelezen pareltjes, maar de bibliotheek... Het is iets magisch. Toen ik jonger was, ging ik er zo vaak mogelijk heen. De sfeer in een bibliotheek is gewoon zo heerlijk, je bent omringd met mensen die dezelfde passie delen, dwalend tussen de verschillende secties en kasten door, waar je op den duur een stijve nek oploopt omdat je druk bezig bent alle titels te lezen die er op je staan te wachten en smeken om tijdelijk met je mee te mogen als 'boekenlogé'. Ja, dat is echt een genietmomentje voor mij, als ik weer een uitje naar 'de bieb' mag maken van mezelf! :D enne: ik lees sowieso alles al tegelijk en door elkaar, daar kan een bibliotheekboek ook nog wel tussen, haha!

Deze puzzel maakte ik deze week toevallig af. Tijd voor een nieuwe, haha!

Even kort samengevat: stukje voor stukje valt alles weer een beetje op z'n gebruikelijke plek. (Net als de puzzelstukjes hierboven, man, dat is dus nog een hervonden liefde van mij van de laatste tijd: legpuzzels! Zó verslavend, rustgevend en leuk! :D maar misschien vertel ik daar later nog wel eens over.)

Op schrijfgebied ben ik ook 'woordje voor woordje' bezig. Niet zo letterlijk, maar het begin is er weer. Ik ben bezig een zelfde soort schema te maken voor mijn schrijven zoals ik afgelopen november heb gedaan tijdens NaNoWriMo; ik ben dus nog niet begonnen met het schrijven zelf, maar dat begint wel weer om aandacht te vragen. Dus dat is fijn ;) Ik bedacht me dat ik dat schema heel fijn vond werken, en hoewel ik eerst dacht dat dat 'niet kon, zo in een andere maand', vind ik dat nu gewoon onzin :P want het is elke dag schrijfdag! Zolang je er voor openstaat tenminste. Gek hè, hoe je anders over zulke 'onnozele dingen' na kunt denken. In ieder geval ga ik er nu ook weer voor, want ik wil gewoon weer schrijven! Het maakt niet uit wat, als ik de schrijfflow maar weer goed kan benutten: mijn notitieboekjes beginnen steeds voller te raken met alle ideeën en personages, het wordt nu gewoon hoog tijd om ze weer de tijd te geven die ze verdienen!

Om een nog langer verhaal kort te maken: ik ben weer terug! :D En dat voelt echt heerlijk. Ik ben er klaar voor!

Tot donderdag, tot schrijfs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten