vrijdag 20 juli 2018

Recensie - Dex: Quick 'n Dirty (WWW-series, Dex: part one), door M. Hillers


Dex moves in with his best friends Kai, Liam and Collin. The house they live in belongs to Kai and parties, girls, booze and fun are a part of everyday life. When Dex meets Mila, he immediately falls for her. Long blonde hair, blue eyes and a gorgeous body, that's all it takes to mesmerize him.

After a series of unexpected encounters, Dex and Mila get to know each other better and grow closer. However, one thing is keeping Dex from truly opening his heart for Mila: the one thing he will never be able to give to her.

'It should be so simple. We should be together, just like that. I know that Mila can never be mine. I'm simply not good enough for her. We are so different. But I love her and I always will, no matter the circumstances, no matter what. I love Mila, my Blue Eyes.' - Dex


Dex en de namen (en boeken!) van zijn vrienden had ik al vaker voorbij zien komen in boekenland. De mooie mannen op de covers doken continu op, en de reacties waren meer dan lovend: 'Dit moet je lezen!' Ik heb destijds op den duur Dex op mijn eeuwig-door-blijven-groeiende-wil-ik-ooit-nog-eens-lezen-lijst gezet, onder het mom van dat ik hem op die manier sowieso nooit zou vergeten.

Toen ik de kans kreeg om Dex te lezen in het Engels, greep ik het met beide handen aan... en ik zeg nu net zo hard als de rest: 'Dit moet je lezen!' Het is verslavend, je leest maar door en echt waar: het smaakt naar meer. Als je Dex en Mila eenmaal hebt leren kennen, wil je eigenlijk niet meer wachten op de rest, je wilt door. Want ja, ook de vrienden van Dex hebben dus een eigen boek, waarin hun verhaal is vastgelegd en met wie de lezer opnieuw mee kan leven. Althans, dat denk ik, want ik ken alleen Dex tot nu toe, natuurlijk ;) maar dat ik de rest ook wil gaan lezen, dat staat vast! En Dex? Die vergeet ik niet zo gauw meer... pfieuw...

Tijdens het lezen betrapte ik mij er wel op dat ik ervan baalde dat ik niet direct een klik met Mila voelde. Het schommelde wat heen en weer, kon mijn vinger er niet goed op leggen waar dat nou aan lag... tot ik in ene bedacht dat ik in de valkuil was getrapt waar juist dit verhaal deels om draait: vooroordelen. Ik kon geen hoogte van haar krijgen en het heeft even geduurd voor ik haar eenmaal beter leerde kennen en haar leerde 'vertrouwen', om het zo maar te zeggen. Zij heeft een heel andere levensstijl dan Dex, komt uit een heel ander soort omgeving, en men kijkt naar haar zoals de mannen om Dex heen ook naar haar kijken: mooi lijf, mooie spullen en geld. Veel geld.
Het voelde wel raar om zo over een personage na te denken, want bij Dex had ik die vooroordelen juist niet. In mijn ogen kwam hij oprecht over; hij heeft zijn issues en handelt niet altijd op een manier die als juist bestempeld zou kunnen worden, maar zijn gevoelens gaan dieper dan wat men van de buitenkant kan zien, waar hij veelal op beoordeeld wordt - de vrouwen zwermen om hem heen waar hij flink gebruik van maakt, eerlijk is eerlijk; de mannen vinden hem stoer en de mensen die sowieso vooroordelen hebben over tatoeages en piercings denken direct te weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Maar hij baalt hier tegelijkertijd ontzettend van, omdat men hem nooit ziet zoals hij daadwerkelijk is. De passie die hij in het voetbal stopt bijvoorbeeld, of de liefde voor zijn naasten voor wie hij alles, maar dan ook alles overheeft.

Mila en Dex halen hun beste kant naar voren om te laten zien wie ze echt zijn, tegenover de wereld maar vooral tegenover elkaar... maar dit gaat zeker niet zonder slag of stoot. Oude gedragingen komen naar voren, waardoor ze elkaar juist vaker af lijken te stoten dan aantrekken. Is de vurige passie die zo voelbaar is bij beiden genoeg om er samen uit te kunnen komen?

Na de cliffhanger van dit eerste deel krijg je als lezer ontzettende twijfels... Ook ik was licht in shock. Gelukkig kon ik direct door met het vervolg van dit tweeluik over 'Sexy Dexy en Blue Eyes', want ik moest weten hoe het verder ging! Die tip geef ik dan ook graag mee aan de mensen die nieuwsgierig zijn geraakt naar dit eerste deel: koop direct het tweede deel met de titel Dex: Slow 'n Sexy: je zult er geen spijt van krijgen. Hoe ik uiteindelijk over het vervolg dacht? Dat vertel ik in de volgende recensie van Dex. Deze volgt snel op mijn blog, so stay tuned!

En nu hoop ik heel erg dat de rest ook vertaald wordt, of ik ga verder in het Nederlands. Want ik ben nog lang niet klaar met deze zogenaamde WWW-serie en ben dan ook razend benieuwd naar de levens en verhalen van de andere jongens! ;)


Hierbij wil ik auteur Miranda Hillers heel hartelijk danken voor het recensie-exemplaar, in ruil voor een eerlijke mening.

Uitgeverij: Dutch Venture Publishing
ISBN: 9781386107200
Te koop via: Libris (Engelse paperback, complete verhaal), Ako (Engelse paperback, complete verhaal), Bruna (Engelse paperback, complete verhaal), bol.com (Engelse paperback, complete verhaal), Kobo, Amazon, Google Play, iTunes
LET OP: op dit moment is Dex: Quick 'n Dirty gratis verkrijgbaar als ebook, het tweede deel Dex: Slow 'n Sexy kun je direct aanschaffen via de links naar deel 1, indien er natuurlijk interesse is ;)
LET OP 2: Mocht je het boek gesigneerd willen hebben als je het toch gaat kopen, dan is deze te bestellen via de website van Miranda Hillers! :D

***De links hierboven leiden naar de Engelse versies van zowel de paperbacks als de ebooks, maar Dex is onder dezelfde titel ook in het Nederlands verkrijgbaar :)***

Geen opmerkingen:

Een reactie posten