zondag 4 januari 2015

Recensie - De eerste drie e-books uit de Tinteling Romance-reeks!

Dit wordt een heel ander soort review dan jullie van mij gewend zijn. Ik ga namelijk niet één, maar drie verhalen bespreken in deze review, omdat ik ze allemaal met jullie wilde delen. Het is voor mij een uitstapje geweest in een heel ander genre, en eerlijk is eerlijk: ik vond het leuk!

De verhalen, uitgebracht als e-books, zijn stuk voor stuk los te lezen, voor elk willekeurig moment van de dag. Er zijn geen ingewikkelde plottwists, wel heel leuke (personage)verrassingen en wendingen. Voor een ontspannen leesmoment tussendoor, waarvoor geldt: gewoon lekker zitten, achterover leunen, lezen, zwijmelen en genieten maar!

*****

Volbloed, door Roos Hart
Als dierenarts Amber Friessen wordt uitgenodigd om de vaste dierenarts te worden voor het prestigieuze paardensportevenement HorseWorld, twijfelt ze geen seconde. Dit is de kans nieuwe klanten te trekken voor haar praktijk. Haar eerste klus is direct de meest belangrijke. Een van de volbloed Arabieren van sjeik Dawud Jaser El-Faris is kreupel. Amber is onder de indruk van het majestueuze dier. En nog meer van de stalknecht die ze bij de Arabier aantreft. Dat deze man een geheim met zich meedraagt, vindt Amber niet erg. Ernstiger is dat hij gevaarlijk dicht bij de ontrafeling van haar eigen geheimen komt.

Een erotisch en eigentijds sprookje uit Duizend-en-een-nacht.

Amber heeft van een passie haar werk gemaakt. Ze heeft haar hart voor dieren op de juiste plek zitten, en voor zichzelf trouwens ook. Het is een sterke vrouw die weet wat ze wil, al zou ze het liefst haar geheimen laten voor wat ze zijn. Helemaal nu ze Jace heeft ontmoet, de man die haar hart op hol laat slaan en van wie ze stiekem meer wilt dan alleen maar een beetje oogcontact en een goed gesprek over werk. Alles lijkt op rolletjes te verlopen, tot haar geheimen aan het licht komen en ze wegvlucht voor de gevolgen... Wat ze beter niet had kunnen doen. Of toch wel?

Het is mooi om te lezen hoe Amber zich ontpopt van zelfverzekerde -"niets kan mij meer klein krijgen"-vrouw tot een vrouw die zich opnieuw bloot durft te geven aan een man. Ook het mysterie wat rond Jace hangt deed mij sneller lezen. Jace is omhuld door een geheimzinnige aantrekkingskracht, al laat hij in eerste instantie niet veel over zichzelf los. Zijn voorkomen wordt haast tot op detail beschreven waardoor je als lezer af en toe je hand uit wilt steken om te zien of hij echt bestaat. De schrijfstijl is prettig en het verhaal leest vlot weg. Een heerlijk boek voor tussendoor! Pas op: rode wangen kunnen zomaar de kop opsteken...

Verkrijgbaar via: Smashwords, Kobo, Amazon, Google Play, ook verkrijgbaar via iBooks.

*****

Brandend Verlangen, door Lily Frank
Desiré is ten einde raad als ze zichzelf 's nachts buitensluit in niets meer dan haar nachtjapon. Gelukkig rijdt op dat moment net een brandweerauto voorbij en een knappe brandweerman weet haar terug te brengen naar haar slaapkamer. Vanaf dat moment kan Desiré aan niemand anders meer denken. Huisgenote Cissy ziet maar één oplossing: Desiré moet haar brandweerman gaan zoeken. Maar dat blijkt nog niet zo'n gemakkelijke opgave meer meerdere posten en verschillende ploegen in de stad.

Waar rook is, is vuur. En een brandend verlangen!

Desiré heeft een drukke baan in het ziekenhuis, en op haar vrije momenten is ze thuis om bij te komen. Lekker knus, warm, genoeg leuke dingen om te doen om haar heen... Tja, als ze zich niet buitensluit tenminste! Gelukkig rijdt er op dat moment een brandweerauto voorbij, met misschien wel de heetste brandweerman die ze ooit heeft gezien. Alleen: zou hij dezelfde vonk hebben gevoeld als die haar in lichterlaaie heeft gezet? Samen met haar beste vriendin Cissy gaat ze op zoek naar de brandweerman zonder naam, met hulp uit onverwachte hoek. Zal ze haar ware terugvinden, of liggen er misschien meer hete hartensmelters op de loer?

Desiré is een zachtaardige persoonlijkheid. Ze is lief voor de mensen om haar heen, en ook lief voor zichzelf. Wanneer een beste tegenslag haar leven op stelten lijkt te zetten, slaat ze zich er dapper doorheen, hoe pijnlijk het ook is. Hierdoor blijft ze menselijk en dat siert haar. Haar beste vriendin, huisgenote en collega Cissy is meer een flapuit, maar vult Desiré daarom juist goed aan. Samen kunnen ze de hele wereld aan, ook als het even moeilijk lijkt te gaan én wanneer er oplaaiende liefde in het spel blijkt te zijn. Het zijn vriendinnen voor het leven, en zeker ook vriendinnen voor de lezers. Een toegankelijk en fijn geschreven verhaal, vol smeuïge details en vurige momenten, voor elk moment van de dag! *brandblusser helaas niet inbegrepen ;) *

Wat ik zo fijn vind aan de boeken van Lily Frank, is dat ze stuk voor stuk gaan over mensen met zeer realistische trekken en gevoelens. Ze zouden zomaar eens bij je in de straat kunnen wonen, of in het winkelcentrum even verderop aan het werk kunnen zijn met wie je wel eens een praatje maakt. Dit maakt dat de boeken, mede door de heerlijke en vlotte schrijfstijl, heel lekker doorlezen en steeds maar blijven vragen om je aandacht. Je wilt gewoon weten hoe het verder gaat, hoe de personages groeien en hoe het uiteindelijk af zal lopen. En tja, Lily Frank zou Lily Frank niet zijn, als ze er ook niet her en der een plottwist tegenaan zou gooien... ;) Ik blijf haar schrijven in ieder geval volgen, want volgens mij heeft ze nog genoeg te vertellen!

Verkrijgbaar via: Smashwords, Kobo, Amazon, Google Play, ook verkrijgbaar via iBooks

*****

Liefde zonder Kleerscheuren, door Lily Frank
Na een pijnlijk verbroken relatie is Robin wel toe aan een paar dagen vakantie. Ze laat zich door hartsvriendin Brenda meeslepen naar Frankrijk. Dat Brenda een naturistencamping heeft geboekt is verrassing 1. Dat ze op de camping Ned tegen het goddelijke (en vooral blote) lijf loopt, is verrassing 2. Robin heeft helemaal niets met nudisme. Maar misschien is Ned wel degene die haar kan overtuigen zich bloot te geven.

Kan liefde, zelfs als kleding ontbreekt, wel zonder kleerscheuren verlopen?

Robin is een meisje dat snakt naar vakantie... maar niet naar een vakantie op een nudistencamping! Al direct op de eerste dag gaat het mis; ze heeft een ongelukkig moment met een andere bezoeker en weet niet hoe snel ze zich moet verontschuldigen. Ze voelt zich alles behalve gemakkelijk, klampt zich angstvallig vast aan haar handdoek, en durft haast niemand te benaderen voor een praatje. En dat haar vriendin Brenda haar per se lijkt te willen koppelen om haar verbroken relatie te vergeten, helpt ook niet echt, zeker niet als die ene blonde, jonge godheid overal lijkt op te duiken. Zal ze de grote sprong durven te wagen en zichzelf bloot durven geven, letterlijk en figuurlijk?

Robin is een, in mijn ogen, zeer herkenbaar karakter. De ongemakkelijkheid spat er van af, maar juist daardoor blijf je doorlezen, want je gunt haar gewoon een beetje rust na al die hectiek. De geheimzinnige en knappe Ned laat je verlangen naar die ene vakantieliefde die je ooit - of misschien wel nooit -, hebt ontmoet. Hoewel Robin haar gevoelens niet meer onder controle lijkt te hebben, houdt ze afstand, en daar heeft ze zo haar redenen voor. Toch blijft ze zichzelf, en samen met Brenda, hoewel die af en toe haar mond niet kan houden, kan ze de hele wereld aan. Ook de wereld van naakte mensen en mooie mannen! Het verhaal staat vol kleurrijke details, en je voelt nog net de zon niet op je huid branden. Een verhaal voor elk moment wanneer je zelf verlangt naar vakantie.

Lily Frank laat met deze titel zien dat ze nergens voor terugdeinst. Ze neemt de lezer mee naar de camping, en laat hem of haar daar net zo hard ook weer achter, in het zinderende gezelschap van de herkenbare, menselijke en fascinerende personages. Ik heb er in ieder geval van genoten en ben zeer benieuwd waar ze in de toekomst nog meer mee komt! Voor nu... denk ik dat ik binnenkort maar weer eens een bezoekje aan deze zinderende camping ga brengen ;) want het is het herlezen meer dan waard.

Verkrijgbaar via: Smashwords, KoboAmazon, Google Play, ook verkrijgbaar via iBooks

*****
Over de auteurs:
De eerste twee auteurs die hun verhalen bij Tinteling Romance hebben uitgebracht, zijn Roos Hart en Lily Frank. Het zijn twee geweldige auteurs (onder pseudoniem) die hun schrijftalent op nog een andere manier wilden laten zien, en ik kan jullie vertellen: dat doen ze goed!
Elk hebben ze een eigen schrijfstijl, de verhalen zijn goed opgebouwd en er zit genoeg spannende spanning in om de lezer door te laten lezen. De personages zijn herkenbaar, en vertellen hun verhaal op zo'n manier dat het lijkt alsof je als lezer in hun schoenen staat.

Nieuwsgierig geworden naar deze reeks? Er is ook een website, Tinteling, waar onder andere meer informatie over de auteurs te vinden is en release-data van nieuwe verhalen in de toekomst. Voor de schrijvers onder ons is er op dit moment zelfs een heuse schrijfwedstrijd te vinden. Neem een kijkje, zou ik zeggen. En de verhalen gewoon gaan lezen natuurlijk, want ze zijn het waard! :)

2 opmerkingen: