maandag 29 december 2014

De I van... Inzet

Wat een jaar. Ik heb een jaar lang geblogd, een jaar lang gelezen, een jaar lang geschreven, en een jaar lang leuke reacties gekregen van iedereen!
Voor een blogger is het zo fijn om de respons terug te krijgen waar je stiekem op hoopt; het kan opbouwende kritiek zijn waar je dankbaar gebruik van kan maken, of gewoon enthousiasme voor de stukken die je geschreven en gedeeld hebt. Al de inzet die je in je blog steekt wordt beloond en in mijn ogen kun je geen mooiere beloning krijgen!

Ik heb genoten dit jaar. Ik heb mij dit jaar nog meer ingezet in vergelijking met vorig jaar, toen ik het bloggen echt begon te ontdekken. Ik weet er steeds meer uit te halen en ik merk dat het schrijven steeds gemakkelijker gaat. Niet altijd natuurlijk; soms loop ik ook nog wel wat vast tijdens het voorbereiden van mijn blogposts, maar over het algemeen typ ik in één keer door. Vervolgens lees ik het na, en nog eens, en nog eens - jup, ik ben zo'n treuzelkont die eigen stukken eerst altijd grondig door wilt nemen voor ik het online plaats -, en pas dán ben ik tevreden genoeg om het te publiceren. Elke dag ben ik in mijn hoofd bezig met ideeën voor mijn blog, bedenk ik welke onderwerpen ik graag zou willen behandelen en schrijf ik deze zo snel mogelijk op in mijn blogschriftje, zodat ik het niet snel kan vergeten. Leuke spreuken en plaatjes sla ik zo snel mogelijk op via Pinterest, want ook deze plaatjes helpen bij het invullen van blogposts. Niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk; ik haal inspiratie uit mooie plaatjes en geweldige teksten, en gebruik ze dan ook op die manier veelvuldig.

Niet alleen ik zet mij in voor mijn blog. Ook mijn lezers zetten zich in, door de stukken te lezen, de blog te volgen en sommige stukken zelfs te delen met anderen. Behalve dat ik mijn blog voor mijzelf ben begonnen, vind ik het fijn om te zien hoe mijn blogposts ontvangen worden en hoe mensen ernaar kijken. Daar doe ik het tegenwoordig deels voor: ik wil zien wat de mensen bezighouden, of zij zich met dezelfde dingen bezighouden als ik, en steeds weer maakt mijn hart een sprongetje wanneer ik zie dat iemand gereageerd heeft. Ik vond bloggen al leuk, maar door de reacties die ik krijg vind ik het stiekem steeds leuker worden!

Bij deze wil ik jullie dan ook heel erg bedanken voor jullie leestijd en inzet die jullie tonen. Ik ga mijn uiterste best doen volgend jaar nog meer inzet te tonen en vaker te bloggen, sneller te reageren en vooral mijn blogposts bij te houden. Ik heb er in ieder geval zin in!
Ondertussen ben ik ook weer aan het nadenken over wat ik komend jaar nog meer wil doen: zal ik nog meer boeken lezen, of zal ik mijn nieuwste reading challenge weer wat lager beginnen? En hoe introduceer ik de reading challenge die ik via Pinterest vond en door vrienden toegemaild kreeg? *Dat is namelijk een hele lijst, ben ook benieuwd hóe en óf ik die ga halen, maar hij is zo leuk!* Hoe zal het met het schrijven verdergaan en hoe zal ik mijn blog eventueel eens anders gaan opvullen? Allemaal beslissingen die ik alleen kan maken wanneer ik mijn inzet volledig benut. We zullen zien wat het nieuwe jaar brengt!

Alvast een heel fijn oud en nieuw gewenst, en dat al jullie/onze (blog)wensen komend jaar maar mogen uitkomen!


Hebben jullie al plannen voor 2015?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten