woensdag 31 december 2014

Boekblogger Enquête #2: Boeken en Bloggen

Gisteren vertelde ik al dat ik mij had ingeschreven op Craving Pages, de website van Joany, om mee te doen aan de Boekblogger Enquête van 2014. Waar ik het gisteren in mijn terugblik vooral heb gehad over de boeken die ik las in 2014, gaat deel twee van de enquête vooral over de combinatie van boeken en bloggen. Veel leesplezier!

*****

1. Wat is je favoriete boekenblog van 2014?
Ik heb er niet echt één... ik vind alle boekenblogs die ik volg leuk! Het is net als bij de vraag: "Wat is je favoriete boek? Wie is je favoriete auteur? Wie is je favoriete familielid?" Ik kan gewoonweg niet kiezen. Iedere blogger heeft zijn of haar eigen smaak, en dat laten ze zien op hun persoonlijke, boekige plek op internet. Het is een vorm van kunst, ik denk dat ik het op die manier het beste kan verwoorden. Iedereen heeft een eigen smaak, dus de ene blog zal meer in de smaak vallen dan de ander. Maar ze zullen allemaal op hun eigen manier gerespecteerd en geaccepteerd worden.
Om een lang verhaal kort te maken: ik ga niet kiezen. Laten we gewoon lekker doorgaan met bloggen! ;)

2. Welke review die je het afgelopen jaar geschreven hebt, is je favoriet?
De review van dit boek vloeide zo uit mijn vingers, ik hoefde er haast geen moeite voor te doen. Ik waande mij weer geheel in de wereld van Mia en de mensen om haar heen terwijl ik over dit boek schreef, en wilde eigenlijk niet meer weg uit die omgeving. Over welke review ik het heb?
Ik Wist Het, door Chantal van Gastel want... tja. Dat hebben jullie gisteren al kunnen lezen in deel 1 van de enquête!

3. Wat is je favoriete boek-gerelateerde ontdekking van het afgelopen jaar? (website, winkel, als het maar met boeken te maken heeft)
Ik had wel gehoord van The Book Depository maar daar was dan ook alles mee gezegd. Dit jaar ben ik er voor het eerst mee in aanraking gekomen en tot nu toe bevalt de service goed! Zeker een website die ik in de gaten zal houden.
Ook bracht ik dit jaar een eerste bezoek aan een geweldig mooie boekhandel in Zwolle, Waanders In de Broeren, een boekhandel die ik in de toekomst zeker vaker wil gaan bezoeken als het kan!

4. Wat is jouw mooiste boekenblogmoment van 2014?
Alle leuke reacties die ik kreeg op mijn blogposts en de leuke e-mails die ik kreeg naar aanleiding van mijn blog, waren mooie momenten. Het doet mij echt goed om zoveel respons te krijgen waar ik blij van word en om te weten dat mensen het leuk vinden om mijn stukken te lezen. Ik blog dan wel voor mijzelf natuurlijk, maar toffe feedback en reacties zijn altijd goed, toch? En het moment dat ik te horen kreeg (of te lezen kreeg, om precies te zin) dat ik de cover mocht onthullen van Kleine Dolk, een Ravkaanse volksvertelling door Leigh Bardugo - in samenwerking met Blossom Books -, vond ik erg tof!

5. Heb je meegedaan aan challenges in 2014? Zo ja, hoe is dat voor jou uitgepakt?
De enige challenge waar ik aan heb meegedaan, is die van Goodreads geweest. Ik begon met een aantal van 30 boeken, dat aantal heb ik tot twee keer toe verhoogd. De laatste verhoging is geweest naar 45 boeken, en dit aantal heb ik ook behaald! Dit waren dan wel allemaal boeken die ik dit jaar voor het eerst las, want herlezers werden niet meegeteld in de challenge. Ik vind het zeker een mooie prestatie.
Ook heb ik erover gedacht om de boekenbingo bij te houden, maar deze is uiteindelijk naar de achtergrond geschoven en heb ik dus ook niet afgemaakt.


Morgen wordt het derde en daarmee ook het laatste deel van de Boekblogger Enquête geplaatst, waarin ik een blik in het nieuwe jaar zal proberen te werpen. 
Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten