zaterdag 26 april 2014

Klaarmaken voor de #BKReadAThon!

Vanaf aanstaande maandag is het zover: de BKReadAThon gaat dan van start! De gehele komende week zal er volop gelezen worden, gepraat worden over boeken via social media en zullen er nog meer leuke dingen gebeuren die allemaal te maken hebben met... Juist, boeken! Wat wilt een bookiemonster nu nog meer?

bron van foto: http://bkreadathon.tumblr.com/

Het team van Books & Kisses hebben de Books & Kisses Read-a-thon in het leven geroepen, om echte bookiemonsters een boost te geven tijdens het lezen van de onvermijdelijke, altijd-groeiende "Nog-te-lezen"-stapel. Het is zowel een uitdaging als een gezellige online-bijeenkomst van mensen die houden van lezen en die graag over boeken kletsen. Daarnaast zullen er chats gehouden worden, discussies worden gevoerd via diverse social media-kanalen en zullen er ook leuke prijzen te winnen zijn! Een leuke leesweek, dus!
Inschrijven kan nog tot en met morgen via Books & Kisses Read-A-Thon
Dus wees er snel bij als je ook mee wilt doen!

Het is voor mij de eerste keer dat ik mij voor zo'n leesmarathon heb opgegeven. Het kwam nu zo op mijn pad en ik had iets van: waarom ook niet?
Het is de bedoeling dat je jezelf een doel stelt voor de gehele week en dat je bijhoudt welke boeken je hebt gelezen, hoelang je erover hebt gedaan een boek te lezen, hoe het gaat met lezen, hoe je het boek vindt, kortom: het wordt een grote, gekke boekenboel in de vakantie! (voor de meeste mensen is het dan vakantie namelijk.)

Omdat het dagelijks leven ook gewoon doorgaat, heb ik een doel voor mijzelf vastgesteld dat ik hoop te kunnen halen in een week tijd. Ik zal proberen zo goed mogelijk via onder andere via goodreads en via mijn blog verslag te doen van hoe het mij vergaat tijdens de marathon. 
Het persoonlijke doel dat ik mij heb opgelegd is het lezen van 2 tot 3 boeken; gemiddeld lees ik een boek per week, met enkele uitschieters als ik echt lekker in een boek zit, dan lukt meerdere boeken in een week zeker! Althans, dat hoop ik, haha! Dus ik ben heel benieuwd. Ik heb nog niet echt een idee welke boeken ik wil gaan lezen, maar ik heb wel besloten dat Splintered, een hervertelling van Alice in Wonderland, sowieso wordt gelezen. Nu vlug nog proberen Siege and Storm uit te lezen, want het liefst begin ik maandag dan gewoon "clean", om het zo te zeggen, haha!
Ik heb er in ieder geval al heel veel zin in!

Zijn hier meer mensen die gaan meedoen aan de BKReadAThon? En hebben jullie al eens eerder meegedaan aan een leesmarathon?


1 opmerking:

  1. Ik doe zelf niet mee, heb helaas aankomende week geen vrij, wel heb ik de afgelopen week 4 daagjes vrij gehad en heb daar door weer 2 boeken gelezen, en nog wat Russisch geleerd.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen