vrijdag 14 februari 2014

Happy Love-A-Fictional-Character-Day!

Tja... Valentijnsdag! "Niemand hoort alleen te zijn op deze dag, je MOET een relatie hebben!" Dit soort zinnen vliegen in het rond. Chocolade, rozen, kaarten, nog meer rozen en chocolade; je kunt je niet keren in een winkel of je wordt er mee omvergegooid.

Ik heb nooit echt iets gehad met Valentijnsdag. Ik vind het te commercieel. Maar gelukkig ben ik ook nooit alleen met mijn boeken! ;)
Ik vond deze dag dan ook DE ultieme dag om het eens te hebben over mijn fictional crushes.
Zij zijn gewoon perfect. Sommige types zijn ontzettend lief, sommige zijn heel erg afstandelijk of beschermend, of ze weten niet hoe ze met hun gevoelens om moeten gaan dus dan doen ze het op hun eigen manier. (niet vaak de juiste, overigens.) Maar juist daarom vind ik ze perfect. Ze laten ons zien dat zij ook maar mens/wezen zijn, met gevoelens die een ieder kan hebben.

De term was voor mij totaal onbekend, tot ik begon te lezen in de Twilight-serie, want daarmee werd mijn eerste fictional crush een feit. Een personage waar jij als lezer verliefd op wordt. Ja, ik weet het nog goed, de eerste keer dat ik de gehele serie las en hij mijn hart keer op keer op hol liet slaan... (behalve dan in het eerste gedeelde van New Moon, maar dat terzijde).

Edward Cullen. De vampier met de gouden ogen, die glinstert als een diamant in het zonlicht, de vampier die razendsnel is en daardoor een kei is in vampierbaseball. Ik heb hem altijd verkozen boven Jacob. Okee, hij is ergens nogal... bezitterig, en weet niet altijd even goed om te gaan met zijn gevoelens, en toch heb ik een zwak voor hem.

Andere fictional crushes... waar moet ik beginnen? Ik heb er zo ontzettend veel! Zowel mannen als vrouwen trouwens, want ik vind bepaalde personages zo ontzettend sterk neergezet voor mijzelf, dat ik hen gewoon niet uit mijn hoofd kan zetten.
Ik zal er een aantal uitpikken die ik sowieso nooit vergeet:

Neem bijvoorbeeld Magnus Bane uit The Mortal Instruments en The Infernal Devices. Hij is gewoon zichzelf, hij probeert mensen te helpen waar hij kan, maar wel op een manier dat ze uiteindelijk zelf aan de slag moeten gaan met zichzelf want dat kan hij niet voor hen doen. Hij houdt van grote feesten, is een ontzettende mooie, sexy warlock en is gek van Chairman Meow. En van Alec! (die neem ik dan op de koop toe natuurlijk, want ik ga never nooit Malec uit elkaar halen!)
En niet te vergeten Will en Jem, ook uit The Infernal Devices. Zo verschillend, maar toch ook weer ergens hetzelfde.

Dan heb je nog Patch uit de Hush, Hush serie van Becca Fitzpatrick, de bad boy waarvan vele moeders liever zouden zien dat ze uit de buurt bleven van hun dochter maar toch. Het is Patch! Hallo!
Ik ben ook volledig fan van Camiel. Die naam zegt jullie waarschijnlijk niet veel; dat klopt. Het is namelijk niet één personage, maar twéé. Iemand vroeg mij ooit wie ik het leukste vond van de twee en ik wist het gewoon niet, dus ik zei: "Ik ben Team Camiel.". Ik kan gewoon niet kiezen tussen Daniel en Cam uit de Fallen-serie van Lauren Kate. De een goed en beschermend, de ander een tikkeltje arrogant en niet zo braaf als die ander. Dus het liefst kies ik ze allebei. En het liefst ook nog Arriane, omdat het gewoon Arriane is.
Noah Shaw van de Mara Dyer-serie, Warner uit de Touching Juliette-serie - ook zo'n bad guy! Maar oh zo'n fijne crush-, Gideon van de Edelsteentrilogie, Vincent uit de boeken van Die for Me door Amy Plum... En natuurlijk Prince Maxon uit de The Selection-serie!

Zo kan ik nog wel een tijdje door blijven gaan... Maar dit soort crushes vind ik gewoon heerlijk. Ik weet dat ik ze met veel mensen zal moeten delen, maar dat is dan maar zo. In mijn hoofd horen ze stuk voor stuk bij mij, ze brengen de vlinders in mijn buik op hol en laten mijn hart sneller kloppen.
*Zucht... zwijmel...*

Tja... het leven van een Bookiemonster. Ook wij hebben liefde nodig, en die vinden wij in boeken ;)
Dus bij deze wens ik alle Bookiemonsters een fijne "Love-A-Fictional-Character-Day"!

Wie zijn jullie grote fictional crushes?

1 opmerking: