zondag 29 december 2013

Dag 29 van de Boeken Adventskalender: Maak kans op een zwervend boek!

Ook vandaag mag ik in het kader van de Boeken Adventskalender, georganiseerd door Emmy van Zon en Maan een actie starten op mijn blog.
Dit keer niet zomaar een actie. Misschien kun je het wel een speciale actie noemen. Want vanaf vandaag tot en met 5 januari maken jullie kans om een zwervend boek te adopteren en daarna weer vrij te laten. Of te houden natuurlijk, maar omdat het een zwerfboek is, is vrijlaten ook een optie ;)
Juist. Een "zwerfboek". Of "doorgeefboek", net hoe je het wilt noemen.

Dit boek is namelijk niet nieuw. Het is een boek die beschikbaar is gesteld door een vriendin van mij. Zij heeft zoveel boeken voor het BookCrossing-fenomeen, dat zij een tijdje terug een loterij heeft gestart via de website van BookCrossing. Maar nog steeds had zij een aantal zeer interessante boeken over. Toen ze las over de Boeken Adventskalender, heeft ze een lijstje met leuke boeken doorgestuurd om weg te geven.
Emmy heeft uit een lijstje van een aantal boeken de prijs voor deze wedstrijd uitgekozen.



"Eigenlijk zijn mijn vriendinnen en ik net Sex & the City. Al heb ik in geen tijden seks gehad. En die stad waarin ik woon is ook niet echt New York ofzo. Sommigen zouden het misschien een dorp noemen. We zijn trouwens ook maar met z'n drieen, maar ik weeg in mijn eentje wel net zoveel als Carrie en Samantha bij elkaar. Dat compenseert die ontbrekende vierde vriendin dan weer wel."

Aan het woord is Isa, een jonge dierenarts die worstelt met haar gewicht, haar werk en de liefde. Helemaal nu ze als een blok is gevallen voor Ruben, de ontzettend aantrekkelijke eigenaar van een labrador waar ze een levensreddende actie bij heeft uitgevoerd. Maar hoe zorgt ze er nou voor dat hij net zo gek op haar wordt als op zijn hond?


De vraag: Beschrijf een situatie waarin jij met een van de favoriete boekpersonages ook boeken gaat verstoppen/loslaten voor BookCrossing. Wat spoken jullie uit, op welke plekken zullen jullie de boeken neer gaan leggen? Doen jullie het op naam (de titel heeft bijvoorbeeld te maken met een kerk, leg je het dan bij een kerk neer?), op letter (de titel begint met een P en je legt het daarom neer bij een plek die ook begint met een P) of misschien wel op kleur (de kaft is rood, dus je zoekt een rode plek)? Gebeurt er iets spannends terwijl jullie bezig zijn met het loslaten van een boek, of zijn jullie zo enthousiast door het BookCrossing dat jullie op straat wildvreemden aan gaan spreken meer te gaan lezen? Of gaan jullie gewoon lekker op pad, laten jullie jullie boeken los en dat was dat?
Het mag van alles zijn. Alles mag gebeuren.
Het antwoord mag per email verzonden worden naar ivetteschrijft@gmail.com en in de week na 5 januari zal ik de winnaar bekend maken!

Voor meer informatie over BookCrossing kunnen jullie terecht op BookCrossing. Weten jullie niet precies wat BookCrossing verder eigenlijk inhoudt? Dan zijn jullie op "Wat is BookCrossing" aan het juiste adres.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten