woensdag 30 oktober 2019

NaNoWriMo 2019, here I come!

Mijn eigen NaNoWriMo-hoekje

Een hele tijd liep ik al te brainstormen over hoe ik opnieuw de (digitale) pen op kon pakken. Gewoon even schrijven, ik wilde mezelf gewoon weer eens kunnen uiten met woorden, letters, klanken, andere inzichten, andere ideeën… Gewoon weer even in de huid van mijn fictieve personages kruipen en zien wat ze aan het doen waren! Ik miste ze namelijk enorm… Hun stemmen kon ik vaag horen op de achtergrond, het geluid verstomd door de enorme ‘writers block’ die tussen ons in gebouwd werd. Hoe hard ze ook riepen, en hoe hard ik ook tegen de muur oprende, het lukte gewoon niet om het neer te halen of ergens een nis te vinden, hoe klein dan ook. Hoe kon ik nu in hemelsnaam die muur doorbreken… Het leek voorlopig niet te lukken, en ik kreeg er een hard hoofd in dat het überhaupt ooit zou gaan lukken.

Tot dat ene moment kwam. Als donderslag bij heldere hemel, schrok ik op uit mijn overpeinzingen en merkte ik dat mijn handen en vingers van alles aan het doen waren met en op de laptop. Er verscheen een website op het scherm, en voor ik nog STOP! kon schreeuwen, nee, zelfs nog voor dat korte woordje zich in mijn hoofd had gevormd, was het al gebeurd… en verscheen er na een lichte aarzeling een steeds grotere glimlach op mijn gezicht. Dankbaar keek ik van mijn handen weer naar het beeldscherm en zuchtte.

Ja. Het was weer gebeurd, tegen alle verwachtingen in. Hier had ik toch helemaal geen tijd voor? ‘Maak dan tijd!’ Maar mijn werk, mijn sociale leven, mijn eigen tijd… ‘Het komt wel goed! Leg de lat niet zo hoog, zie waar de inspiratie je mee naartoe neemt en GENIET ER GEWOON VAN! SCHRIJF!’

En weet je? Dat ga ik gewoon doen ook! Sinds ik mijn account weer heb geactiveerd, en de eerste ideetjes snel heb neergepend in mijn notitieboekje, borrelen de onderwerpen en nieuwe, voor mij nog onbekende wezens en personages in mijn hoofd op. Nieuwe omgevingen en fonkelende, wervelende magie stromen als films en bruisende energie door mijn hele lijf en ik ben er sindsdien dagelijks mee bezig. Het enige waar ik nu nog écht aan kan denken:

Is het al november? :D

Om het wachten iets te verzachten, heb ik alvast twee pagina’s in mijn Bullet Journal omgetoverd tot ‘NaNoWriMo’-sectie, waarin ik alles bij kan houden wat ik wil. Het aantal woorden, de liedjes die mij geïnspireerd hebben op de betreffende dagen, steekwoorden van de ideeën, wat dan ook: het is mijn eigen NaNoWriMo-hoekje op papier, en zo dus altijd bij de hand. Zo fijn :D

Dus ja, ik ga het gewoon weer doen en ik ga er zeker van genieten, op mijn eigen tempo en met mijn eigen regels. Niets moet - dus ook de 50.000 woorden niet, wat stiekem toch wel het doel is van iedereen die ook meedoet -, alles mag, het hoeft niet af of perfect te zijn en ik schrijf elke dag over dingen waar ik zin in heb, dus geen heel uitgeplot verhaal dit keer! ;) We zien gewoon hoe het loopt en het komt hoe dan ook goed. 

En het allerbelangrijkste: IK HEB ER ZIN IN! Dusse…

NaNoWriMo 2019, here I come! *wordt vervolgd*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten