donderdag 25 juni 2015

Tijd voor een persoonlijke update!

*blaast en veegt stof van mijn blog, proest, kuch!*

Daar ben ik eindelijk weer eens met een persoonlijke update op mijn blog! Mocht ook wel eens tijd worden, aangezien het akelig stil is de laatste weken, met een enkele uitzondering in de vorm van een review hier en daar.
Die stilte is natuurlijk ook niet zo gek, aangezien ik een (tijdelijke) blogstop had aangekondigd in verband met mijn zoektocht naar een nieuwe baan, waar ik al mijn tijd voor nodig had.

Inmiddels is het een en ander veranderd, nogal veranderd eigenlijk. Ik ben op het moment zo'n 35 uur per week aan het werk, op een van de Waddeneilanden, vandaar ook de soms wat vakantie-achtige kiekjes die ik her en der deel want ik verblijf er ook; elke dag heen en weer pendelen gaat niet ;) .
Naast dit drukke schema probeer ik wel mijn blog weer op te pakken, want ik merk dat ik daar wel energie van krijg. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb soms de puf niet om elke dag een stuk te gaan schrijven, dus ik doe het stukje bij beetje. Het komt allemaal langzaam op gang, maar ik ben er druk over aan het brainstormen in ieder geval; want dat ik mijn blog weer leven in wil blazen, dat is zeker!

En dat gezegd hebbende, over dat energie en soms geen energie en tijd en rust vinden om te schrijven: ook het schrijven voor mijzelf (en hopelijk mijn toekomstige lezers) heb ik op een zeer laag pitje staan. Ik heb wel wat geschreven, maar lang niet zoveel als dat ik gehoopt had. Ik ben nog steeds met het verhaal voor de wedstrijd van Storm Publishers bezig, maar ik weet eerlijk gezegd niet zeker of ik die deadline wel ga en kan halen. Ik weet wel dat ik hoe dan ook dit verhaal naar buiten wil gaan brengen, in ieder geval geheel op papier wil krijgen, want het enthousiasme en de liefde voor de personages is er nog steeds en groeit met de dag. Het verhaal komt er in ieder geval hoe dan ook! :D


Verder kan ik wel af en toe wat tijd vinden om te lezen, heerlijk! Even aan niets anders denken, verdwijnen in de werelden op papier en even mijn zinnen ergens anders op zetten. Op het moment van schrijven ben ik bezig in Het Bottenseizoen van Samantha Shannon, een verhaal waar ik in het begin aan enkele termen moest wennen, maar hoe verder ik kom, hoe meer mijn interesse wordt gewekt door het verdere verloop van de avonturen van Paige en hoe meer ik nog meer te weten wil komen over haar leven en de wereld om haar heen.
Daarnaast lees ik ook - eindelijk - een boek dat al langere tijd op mijn lijst staat en op mijn boekenplank heeft gestaan: Of Poseidon, door Anna Banks. Een heel ander soort verhaal als Het Bottenseizoen, maar tot nu toe vermaak ik mij net zo goed met dit boek! Deels heb ik het nu ook meegenomen naar het eiland omdat het toch over Syrena gaat, of zoals ik ze noem: mensen van de zee, vond het wel gepast om dit boek ook mee te nemen.
Juist ja, meenemen, want af en toe ga ik wel even naar huis, even zien hoe het daar gaat, familie gedag zeggen, genieten van vrije dagen en daarmee ook boeken omruilen. Gelukkig lees ik nu niet zo veel en snel, anders had ik denk ik wel een klein "probleem" gehad ;) *al heb ik ook mijn ereader nog bij me, voor het geval ik meer boeken nodig heb, en heb ik ook de VakantieBieb-app op mijn telefoon staan voor de zomermaanden*.

In ieder geval wilde ik jullie even laten weten hoe het gaat aan deze kant van mijn blog! ;) Ik probeer zo snel mogelijk weer iets van mij te laten horen!

Hoe gaat het met jullie?

1 opmerking:

  1. Wauw, dat klinkt als een hele verandering. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik zou moeten verhuizen in functie van mijn werk. Nu ja, ik kan niet werken, dus het is sowieso moeilijk om voor te stellen maar toch. De hele tijd heen en weer pendelen kan je natuurlijk ook niet blijven volhouden, dan hou je op de duur helemaal geen tijd voor jezelf meer over.

    BeantwoordenVerwijderen