zondag 29 maart 2015

Over stilte, drukte en ontplanning (en ook over een zomers boek)

'Wat is het stil.'
'Waar is ze, heb jij nog iets van haar gehoord?'
'Nee, helemaal niets! Zal ze door Inspiratieloosheid zijn meegesleurd naar het grote Niets?'
'Wat als ze niet meer kan schr...'

*****

*worstelt zich hoestend en proestend door een dikke laag stof op haar blog heen* 

Ho, wacht even! Time-out.

Nee, niet alles wat hierboven is gezegd, is waar - gelukkig niet! Ik kan nog steeds schrijven en nee, ik ben niet opgeslokt door het grote Niets waar Inspiratieloosheid rondzwerft. Ja, het feit dat het stil is, is wel waar. 
Ik heb inderdaad een week radiostilte gehouden. Ik ben zo ontzettend druk geweest dat ik gewoonweg mijn blog wat aan de kant heb geschoven en dit vaker zal doen wanneer dit nodig is. Maar dit heeft een goede reden.
Nu heb ik goed nieuws en slecht nieuws. Laat ik maar met het slechte nieuws beginnen, dan hebben we dat maar gehad ;)

Mijn blogplanning heb ik voor nu even in de ban gedaan. Ik ben hard op zoek naar een nieuwe baan, een nieuwe uitdaging waarin ik mijn energie kwijt kan en mijzelf kan laten zien, waarin ik kan laten zien wie ik ben en wat ik in mijn mars heb. Dit vergt alleen tijd. Heel. Veel. Tijd. Ik ben al langere tijd op zoek, heb de afgelopen tijd gelukkig wel wat gesprekken en zelfs een heuse meeloopdag gehad (een soort snuffelstage-dag, om het zo maar uit te leggen) maar tot nu toe mocht het helaas niet zo zijn.
Omdat ik veel tijd kwijt ben aan het zoeken en inzetten van mijzelf voor die ene functie die op mij ligt te wachten, werkt een blogplanning hier niet goed bij. Natuurlijk zie ik mijn blog ook als een stukje me-time, een plekje waar ik mezelf even kan laten gaan en waar ik alles even los kan laten, maar ik heb besloten dat het op dit moment even fijner is als ik mijn eigen dagen in kan plannen, dat ik weer kan bloggen wanneer ik dat wil en kan en niet op "verplichte momenten". 
Voorlopig kan het dus voorkomen dat de vaste rubrieken even niet meer online verschijnen, of op andere dagen/momenten dan jullie gewend zijn. Voor mij voelt het op het moment beter en rustiger zo, waardoor ik toch tot rust kan komen op de momenten dat ik dit kan en ik mij daarnaast nog meer kan focussen op het vinden van die baan.

Maar niet getreurd, want ik heb ook nog goed nieuws: ik ga niet helemaal stoppen met bloggen! Haha, daar vind ik bloggen veel te leuk voor. Naast het zoeken, kan ik in de avond gelukkig nog wat tijd vinden om te lezen en her en der iets te schrijven. Vooral het lezen staat op het moment bovenaan, omdat ik mijzelf hier even volledig kan verliezen in een andere wereld; dit kan ik met schrijven natuurlijk ook, maar daar voel ik mij op het moment nog niet rustig genoeg voor om mij daar volledig in te kunnen laten gaan. Er zullen, omdat ik wel lees, dus gewoon reviews verschijnen van tijd tot tijd.

Nog meer goed nieuws:
De oplettende volger op GoodReads of Instagram heeft het al kunnen zien, ik ben weer bezig in twee verschillende boeken. Ik kon het niet laten ;) Maar met één van de twee boeken is er iets speciaals aan de hand:
Ik heb namelijk niet één, maar twee exemplaren van dit boek mogen ontvangen. 
Dit goede nieuws heeft alles te maken met een recensie dat binnenkort hier op mijn blog zal verschijnen van de eerste New Adult van Nederlandse bodem - Hitte, door Lis Lucassen, uitgegeven door Storm Publishers - , en een winactie
Daarover in een latere blogpost dus meer, tot nu toe kan ik wel met zekerheid zeggen dat het een heerlijk, zomers boek is waardoor je direct het zwembad in wil duiken of op een strand wil liggen, en dat het zeker de moeite waard is. En ja, dit durf ik nu al vol overtuiging te zeggen, ook al heb ik het nog niet uit. Ik ben gewoon al helemaal om! Ik kan dan ook niet wachten om mijn mening met jullie te kunnen delen en jullie een kans te geven waarmee jullie dit boek kunnen winnen. Stay tuned!

Dus om een lang verhaal kort te maken: minder blogposts, maar geen algehele blogstop. Gelukkig niet :)
Ik zet ondertussen een nieuw nummer van Nightwish op (ik ben weer net zo verslaafd als vroeger!) en ga weer even wat andere dingen doen, waar ik vandaag de tijd voor heb. Maar nu weten jullie in ieder geval dat ik jullie, beste lezers, niet vergeten ben ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten