vrijdag 18 juli 2014

Een leesdipje en groene vingers

De zomer is eindelijk aangebroken. De tropische temperaturen die zijn voorspeld voor komend weekend schieten nog net niet door het dak en veel mensen zien zich al helemaal wegzakken in hun strandstoelen, met een leuk muziekje of juist met een heerlijk boek.
Onder het genot van een koel drankje en een hapje zien ze zich al helemaal aan de zee of het zwembad zitten, genietend van de zonnestralen op hun huid.

En wat doe ik met dit weer? Juist: ik ga de tuin in! Maar zonder boek.
Omdat ik wat in een leesdipje zat afgelopen week en ik mijn hoofd gewoon bij geen enkel boek kon houden, besloot ik iets anders te doen. Lezen is voor mij een grote inspiratiebron en ik voelde mij best wel onrustig. Ik wilde weer prikkels op kunnen vangen, inspirerende dingen zien. 
Dus dook ik de tuin maar eens in, om deze eens goed aan te pakken!

Naamloze (onkruid?) plant

Ik vind het fijn om buiten te zitten met een muziekje op, of als ik zin heb om te lezen met een fijn boek - wel een echt boek, want ik vind het persoonlijk niet fijn om te lezen met een e-reader in de felle zon -, maar daarvoor moet de tuin wel naar mijn zin zijn. En dat is het al een tijdje eerlijk gezegd niet.
Afgelopen week heb ik met de eerste zomerse temperaturen een goed begin gemaakt met het proberen te verwijderen van een klimop, die wij vorig jaar al hadden verwijderd. Dachten we. Wat een vervelende plant om weg te krijgen! (sorry, mede-tuinmensen). Ik heb de meeste wortels nu eindelijk weggehaald en ik hoop dan ook van harte dat de plant niet weer opkomt... De plant gaat overal doorheen groeien en aan de regenpijp hangen, en dat is niet zo'n goed idee. Dus vandaar dat wij hem liever weg hebben.
Daarnaast hebben wij ook een stuk gras in de achtertuin, waarbij we al haast vergeten waren dat er ook nog een klein tuinpaadje naast liep. Het was geheel overwoekerd door een plant waar ik de naam niet van weet, een plant met heel lieve, kleine paarse/roze bloemetjes (ik heb dus geen idee of het wel echt een plant is of alleen maar onkruid haha!), en een grote varen. Ik het heb lichtjes bijgesnoeid en de tuin ziet er alweer wat toonbaarder uit.

In de voortuin!

Toch wil ik die planten hier niet laten staan. Deze planten gaan hopelijk snel naar de voortuin, waar wij een gapend gat hebben zitten tussen de andere twee planten die daar al staan, onder andere een hortensia, zodat alles weer een geheel wordt. In de achtertuin heb ik liever weer wat meer egale grond (eventueel door wat extra tegels erin te gooien), zodat het weer wat strakker oogt en er een leuk zitje gecreƫerd kan worden.

Ik vind het heerlijk om zo bezig te zijn met plannen maken. Ik ben plaatjes aan het zoeken voor leuke dingen in de tuin, hoe je van iets simpels juist iets leuks kunt maken en druk aan het bedenken hoe wij de tuin nog "beter" kunnen benutten. De brainstormsessies gaan lekker en ik hoop dan ook snel weer aan de slag te kunnen! 
Een nieuwe passie? Wie weet...

En toch, hoe graag ik vandaag ook verder zou willen gaan in de tuin... Ik sla vandaag even over. Het is mij te warm. Dus ik zoek mijn schaduwplekje op en ga maar eens wat proberen te lezen, want het begint eindelijk weer een beetje te kriebelen!


Wat doen jullie met dit mooie weer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten