dinsdag 2 oktober 2018

Recensie - Dex: Slow 'n Sexy (WWW-series, Dex #2), door M. Hillers *Let op: lichte spoilers!*

Dex knows Nicky is right about Mila: she is a princess and he is a pauper. The only thing he should be focusing on is earning all the money back that he lost ever since he met Mila. She's a magnet for trouble. Derek is expecting him to keep his head cool for the jobs ahead.
But no matter how hard Dex tries, Mila won't leave his thoughts. And when fate throws them back together again, he realizes that fighting against his feelings is useless - he should be fighting the good fight to win the heart of his Blue Eyes instead.

'It's all so simple. I know that Mila should be mine. I want to be good enough for her. We are similar in many ways. I will fight for her love, no matter the circumstances, no matter what. I love Mila, my Blue Eyes.' - Dex



Na het lezen van het eerste deel van het verhaal over Dex en Mila, wist ik direct dat ik moest weten hoe het verderging. Het einde van deel 1 was zo’n ‘Whaaat?’-moment, één van de plottwists die dit verhaal over de twee ultieme tegenpolen in de liefde rijk is, dat de lezer laat snakken naar adem en vooral: naar meer! En meer krijg je dan ook in dit vervolg: meer vlinders, meer vuur en meer actie en drama, waardoor je het boek niet meer weg kunt leggen.

Wat ik zo heerlijk vond aan dit verhaal, is dat je het verhaal leest vanuit de stem van zowel Dex als Mila. Hierdoor krijgt het verhaal een ander soort diepgang dan een verhaal die vanuit één kant wordt beschreven, waardoor je zelf soms zult blijven gissen naar waarom de een precies zo reageert zoals hij of zij doet. 
Zelf vind ik die vorm van lezen niet altijd even prettig, en kan een verhaal wel eens ‘on-af’ voelen. Dit gevoel had ik bij het verhaal van Dex en Mila dus absoluut niet! Ik vond het heerlijk om meer te ontdekken over hun verleden, hun denkwijzen en waarom ze op elkaar reageerden zoals ze deden. Ik begreep Mila steeds meer, waardoor ik ook haar keuzes beter inzag. Het was logisch zoals ze handelde zoals ze deed, net als Dex op zijn beurt zich van zijn beste kant wilde laten zien door hier anders op te reageren dan hoe hij het anders zou hebben gedaan. Ze haalden echt het beste in elkaar naar boven, al ging dat zeker niet zonder slag of stoot. Want reken maar dat de vonken ervan af vliegen in dit boek, en dan bedoel ik niet alleen de romantische, vurige vonken…

Dit houdt de lezer aan het boek gekluisterd, en hoewel je soms denkt dat je precies weet hoe het verhaal zich zal gaan ontvouwen, heeft de auteur her en der toch verrassende plottwists op papier weten te zetten die je niet aan zag komen. Ik tenminste niet!
Het verhaal van Dex en Mila is geen rozengeur en maneschijn-romantisch bijeengerakeld verhaaltje, maar laat je inzien dat mensen soms niet zijn zoals je in eerste instantie had gedacht. Ze laten zien dat ze echte personen zijn, die, hoewel ze het niet altijd willen, een andere kant naar de buitenwereld laten zien, om zichzelf maar niet direct bloot te geven en kwetsbaar op te stellen, uit angst hun hart aan diggelen te voelen vallen en hun vertrouwen in de mensheid kwijt te raken. Dit vond ik een heel mooi gegeven en gaf zeker stof tot nadenken. Niets is wat het lijkt, blijkt maar weer...

Tevens ben ik heel nieuwsgierig geraakt naar de rest van de vriendengroep in deze serie. Want ook al zijn het slechts ‘bijpersonages’ in dit deel, ze laten de lezer her en der wel met enkele vragen achter over hún levens. Ook dit is absoluut een compliment waard voor auteur Miranda Hillers: waar in andere verhalen de bijpersonages slechts opvulling zijn, maakt zij er hier levensechte personen van, net zoals de hoofdpersonages. Dit vond ik ook een enorm mooi pluspunt.

Al met al: Ik heb genoten van de kibbelmomenten, de gedachtes van Dex en Mila, en natuurlijk de liefde die zinderend in de lucht hangt. Mede door de heerlijke en fijne schrijfstijl van Miranda Hillers leest het verhaal vlot door, en door de strakgespannen spanningsbogen weet ze de aandacht van de lezer goed vast te houden.

En ja, Dex mag absoluut trots zijn op zijn bijnaam Sexy Dexy. Hij heeft het dubbel en dwars verdiend! ;)


Hierbij wil ik auteur Miranda Hillers hartelijk danken voor het recensie-exemplaar, in ruil voor een eerlijke mening.

Uitgeverij: Dutch Venture Publishing
ISBN: 9781386202240
Te koop via: M. HillersLibris, Ako, Bruna, bol.com, Kobo, Amazon

***De links hierboven leiden naar de Engelse versies van zowel de paperbacks als de ebooks, maar Dex is onder dezelfde titel ook in het Nederlands verkrijgbaar :)***

Geen opmerkingen:

Een reactie posten