dinsdag 26 september 2017

Persoonlijk - Mijn Bullet Dagboek / BuJo #2

Het is alweer even geleden dat ik de eerste 'Mijn Bullet Dagboek / BuJo' plaatste *klik*, en dat terwijl ik het was gestart met het idee om het met enige regelmaat te plaatsen... sorrysorrysorry! Het werkelijke leven loopt soms enorm hard, waardoor ik alle zeilen bij moet zetten om het bij te kunnen houden, maar op het moment lopen we weer enigszins gelijk. Hopelijk blijft het zo, haha! In ieder geval heb ik vandaag weer tijd vrij kunnen maken om een nieuwe blogpost over mijn BuJo te maken, en ik kan niet wachten om jullie mijn creatieve uitspattingen te laten zien :)

Veel lees- en kijkplezier!

*****

Mijn ietwat lege maand Augustus, de quote moet sowieso nog uitgewerkt worden!

In Augustus heb ik nog niet heel veel neergezet. De tofste dag was sowieso 5 augustus, waar ik dan ook een hartje bij heb gezet als 'symbool van mooie herinnering', en de notities van die dag in het kort op de tweede pagina. Onder de maandvakjes heb ik een vluchtige schets gemaakt van een quote die ik heb gevonden op Pinterest, die mij van tijd tot tijd op een positieve manier aan het denken zet: 'Without the rain, there would never be rainbows'. Deze quote wil ik nog gaan uitwerken, maar ik weet nog niet precies hoe ik het exact wil hebben.


Een sneakpeek van de maand September

Inmiddels zitten we alweer aan het einde van September, maar ook met deze maand ben ik nog lang niet klaar: de 'header' vond ik wel al heel tof gelukt, en het blaadjesthema gaat ook op de volgende pagina door. Wanneer deze klaar is, zal ik uiteraard een totaalplaatje aan jullie laten zien! De herfst is in ieder geval begonnen - voor mij helemaal niet erg, ik ben echt een herfstpersoon! - en ik kan enorm uitkijken naar de koudere avonden, omdat dat betekent dat ik met een dekentje op de bank kan gaan lezen wanneer hier de tijd voor is, natuurlijk ;) en de herfst inspireert mij meer dan genoeg, dus ook de momenten om even te gaan tekenen en schrijven zullen zeker gaan komen!


Mijn 1/2 jaar in pixels

In de vorige blogpost over mijn BuJo, vertelde ik jullie ook al met een sneakpeek over de pagina 'Year in Pixels'. Het is uiteindelijk een half jaar in pixels geworden, aangezien ik pas eind juni ben begonnen in dit dagboek. In dit schema laat ik mijn dagen zien in kleur: hoe voelde ik mij en hoe voel ik mij in het geheel? Ik heb dit schema in meerdere uitvoeringen gevonden, en besloot dat ik hem zelf zo simpel mogelijk wilde houden. Het is ook een zeer persoonlijke pagina, maar het is wel fijn om het erin te hebben; het helpt mij met het overzien van de dagen en zoals anderen ook al vertelden: iedereen heeft zijn superdagen, maar ook mindere dagen mogen niet vergeten worden, want die horen er net zo hard bij! De letters heb ik van een voorbeeld uit het handletteringboek 'Handlettering doe je zo!' van Karin Luttenberg, dat ik eind vorig jaar heb gekregen en waar ik regelmatig doorheen blader om naar letters en technieken te kunnen kijken.


Series die ik kijk

Deze pagina's zijn ook nog niet geheel klaar, maar het zijn wel pagina's die ik vaker bij de hand heb. Deze series kijk ik op het moment, of heb ik gekeken... en het zijn ze nog lang niet allemaal. Inmiddels ben ik ook begonnen aan seizoen 7 van The Vampire Diaries en seizoen 6 van Once Upon A Time, dus die komen er nog bij. Toch vond ik de serie Lucifer even wat belangrijker, die serie vind ik zo tof! Het doet mij ergens denken aan een politieserie en Lie To Me (een serie die ik eerder dit jaar heb afgekeken en ook super vond, trouwens!), met een flinke vleug humor en een sprankeltje liefde erin verwerkt. 
Ik heb de indeling zo gemaakt dat het een soort tv-kast moet voorstellen, waar de series stuk voor stuk staan te wachten om bekeken te wachten. (Ik zie net dat ik bij Sherlock nog helemaal niets heb ingekleurd, terwijl ik daar toch echt mee begonnen ben, oeps!)

Ook de films mogen niet vergeten worden!

Tja, en als je eenmaal met de series begonnen bent om bij te houden in je BuJo, dan mag je de films uiteraard ook niet vergeten! Op deze pagina wil ik bijhouden welke films ik heb gezien of nog wil zien (of nog een keer wil zien). Wanneer er interessante titels voorbij komen, schrijf ik ze het liefst direct op, zodat ik ze niet vergeet om later nog eens op te zoeken en ze dan alsnog te gaan kijken. Ik wilde het op deze pagina een beetje in de sfeer houden van een avondje uit, hoewel ik de films vaker thuis kijk via Netflix dan in de bioscoop, maar een 'eigen kaartje voor een thuisbioscoopje' vind ik net zo leuk!

*****

Nu ik voor deze blogpost mijn dagboek eens heb doorgebladerd, bedenk ik mij nog steeds nieuwe dingen die ik erin zou willen verwerken! Ik zou nog graag een bucketlist willen maken, bijvoorbeeld, en diverse doodle-pagina's waar ik gewoon lekker op kan schetsen en symbolen en letters uit kan proberen. Ook ben ik druk bezig met het tekenen van een boekenkast, waar ik de boeken in wil plaatsen die ik op het moment heb, en die ik allemaal nog wil lezen. Zodra ik hier wat verder mee ben, zal ik het jullie laten zien!

Tot slot wilde ik jullie toch alvast een voorproefje geven voor de volgende BuJo-blogpost, ik weet nog niet wanneer deze verschijnt maar de maand oktober komt er sowieso in voor. Deze week ben ik begonnen met het schetsen van een thema voor die maand... tipje van de sluier - surprise, surprise! - : het is iets met Halloween ;)

Oktober, work in progress!

Dit was het voor nu, ik hoop dat jullie het leuk vonden :)
Tot de volgende keer!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten