donderdag 1 januari 2015

Boekblogger Enquête #3: Vooruitblik

Allereerst wil ik jullie een heel gelukkig nieuwjaar wensen! Dat het jaar maar gevuld mag zijn met mooie dromen en wensen die uit gaan komen.

Zoals beloofd is hier deel 3 van de Boekblogger Enquête, waarvoor ik mij heb ingeschreven via Craving Pages - de website van Joany -, en waarmee ik voor mij de enquête afsluit voor 2014. Dit keer staat het nieuwe jaar centraal; welke plannen heb ik voor 2015 op lees- en bloggebied? Veel leesplezier!

*****

1. Aan welk boek ben je in 2014 niet toegekomen en wat staat nu boven aan je nog-te-lezen-lijstje voor 2015?
De foto hieronder laat wel zien wat ik heb laten liggen... Het liefst zou ik ze nu allemaal tegelijk oppakken en uitlezen. Maar ja, dat is ook weer zo jammer van de rest van het jaar, hè, dan heb ik niets meer om mij op te verheugen! Op dit moment ben ik bezig in Ruin and Rising van Leigh Bardugo, en wat daarop volgt: geen idee. Ergens wil ik wel heel snel beginnen in Alice in Zombieland (Gena Showalter) en in Angelfall (Susan Ee). Maar ik beloof niets...

Een aantal nog te lezen titels, zonder de e-books die ook nog klaarstaan ;)

2. Naar welk boek, dat uitkomt in 2015, kijk je het meest uit?
Lady Midnight, het eerste deel in de The Dark Artifices-serie van Cassandra Clare, en stiekem kijk ik ook wel uit naar The Heir, het vierde deel in de The Selection-serie van Kiera Cass. Kiera heeft mij met genoeg vragen laten zitten, dus ik wil graag weten hoe het verder gaat, en de nieuwste serie van Cassandra speelt zich weer af in de wereld van de Shadowhunters en Downworlders. Een wereld waar ik al keer op keer in verdwenen ben en waar ik graag opnieuw in wil verdwalen!

3. Wat hoop je in 2015 te bereiken met lezen/bloggen?
Ik hoop nog altijd veel plezier te vinden in het bloggen en in het lezen van de mooie, onbekende boeken die nog op mij staan te wachten. Verder ben ik zeer benieuwd wat er allemaal op mijn pad zal komen dit jaar.

4. Naar welke boeken-evenementen in 2015 kijk je het meest uit?
Geen één speciaal evenement in ieder geval ;) ik ben niet zo enorm op de hoogte van de dingen die gaan plaatsvinden, de auteurs die naar ons land zullen komen; misschien dat ik een bezoekje ga brengen aan het Boekenfestijn, maar dat moet ik tegen die tijd even zien.

5. Doe je dit jaar mee aan een lees-challenge? Zo ja, welke?
Jazeker! Ik doe opnieuw mee aan de reading challenge van Goodreads. Waar ik vorig jaar begon met 30 boeken, begin ik dit jaar met 40. Het blijft toch spannend; ga ik het halen? Ik ga in ieder geval mijn best doen!
Ook kwam ik via Pinterest op de site van Popsugar - de lijst is al vaker rondgegaan op diverse social media -, waar ze een reading challenge hebben georganiseerd. Het is een challenge waarop je diverse categorieën hebt waarin je een boek kunt lezen; heb je er een in een bepaalde categorie gelezen, dan streep je dat af en zo kun je per boek wat je leest, bekijken of er een passende categorie tussen staat voor dat boek. Ik ben benieuwd of ik het hele rijtje vol krijg... Het lijkt op de boekenbingo van vorig jaar, maar het is toch net even anders. Zal ik het nu wèl volhouden?

Mijn challenge op Goodreads

Daarnaast heb ik ook een eigen challenge met mijzelf afgesproken, alhoewel ik daar verder geen afstreeplijstje van heb gemaakt of iets dergelijks. Ik wil boeken gaan herlezen. Boeken die ik al veel te lang niet heb opgepakt en waarvan ik opnieuw wil genieten. Sowieso wil ik de Fallen-reeks van Lauren Kate gaan lezen, ik heb die boeken echt verslonden en het is een mooie voorbereiding op de eerste film die uitkomt dit jaar. Ik heb er nu al zin in!


Wat zijn jullie boekige voornemens?

5 opmerkingen:

  1. Ik heb mezelf ook een aantal doelen gesteld voor 2015. Ik ga voor een boek per week, oftewel 52 boeken, en de reading challenge van Popsugar lijkt mij ook erg leuk. Daarnaast heb ik nog ingezet op 25 Nederlandse boeken bij Ik lees Nederlands, en ga ik al mijn boeken van Loes den Hollander herlezen. Poeh, als ik het zo schrijft klinkt het best ambitieus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt als een heel mooi doelenlijstje! Het "Ik Lees Nederlands" lijkt voor mij best lastig, ik lees over het algemeen meer werk van buitenlandse auteurs - hoewel ik natuurlijk weet dat er ook geweldige Nederlandse auteurs zijn. Misschien nog even over nadenken. Het wordt in ieder geval weer een leuk leesjaar! Veel succes met je doelen, ik duim voor je mee dat het gaat lukken! :D

      Verwijderen
  2. The Heir ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vraag mij stiekem af welke richting ze nu weer opgaat met het schrijven, zelf hoop ik antwoorden te vinden op de vragen waar ik nog geen antwoorden op heb, maar sowieso vind ik een boek met Prince Maxon heerlijk om te lezen ;)

      Verwijderen
  3. Wat een superleuke reading challenge op popsugar! Echt leuk dat er zo veel variatie tussenzit! En ook leuk dat je als challenge voor jezelf boeken wilt gaan herlezen. Altijd leuk om boeken waar je van hebt genoten te herlezen!:)

    BeantwoordenVerwijderen