vrijdag 5 december 2014

Oh, kom er eens kijken... De cover-onthulling van Kleine Dolk!

Het heerlijk avondje is gekomen... Pepernoten vliegen om de oren, hebberige vingers jeuken om al die mooi ingepakte cadeautjes uit te pakken of rond te wroeten in smerige surprises; misschien staat er zelfs warme chocolademelk met slagroom op tafel terwijl iedereen met sprankelende ogen naar al het moois zit te kijken en geniet van de gezelligheid.

Nu is dit niet overal zo natuurlijk, niet iedereen viert Sinterklaas. Hier thuis doen we er ook niets aan, wij vinden het leuker om elkaar tussendoor gewoon te verrassen met iets kleins. Wij hebben vanavond dan ook een filmavondje gepland en na de film zappen we door naar The Voice (want voor The Script maken we gewoon tijd). En zo maken we er zelf gewoon weer iets gezelligs van!
Vanaf morgen mogen de kerstspullen weer van zolder worden gehaald en wordt het huis weer versierd met gekleurde ballen, lichtjes en andere vrolijkheid, want ook dat vinden we een heerlijk feest, al doen we er niet superveel aan.

En vanaf morgen tellen we weer af naar Kerstmis! Ook met warme chocolademelk.
Bron: Pinterest en http://weheartit.com/entry/45841563

Toch heb ik besloten om vandaag ook een soort van Sinterklaas te spelen, want dit jaar is 5 december ook de dag van een mooie cover!
Voor wie het misschien niet geheel gevolgd heeft:
In samenwerking met Blossom Books, heb ik de afgelopen dagen elke dag een hint kunnen onthullen van "Kleine Dolk", op diverse social media. En vandaag, exact één week voordat het ebookje uitkomt, ga ik jullie blij maken met de cover. Het verhaal is geschreven door Leigh Bardugo en is een heuse Ravkaanse volksvertelling. Ik ben sowieso dol op bijzondere vertellingen, en ik kan dan ook niet wachten tot ik dit verhaal ook kan lezen.

Dan zal ik jullie nu niet langer in spanning laten, geniet mee van de geweldig mooie cover van het korte verhaal "Kleine Dolk"!

Bron: Blossom Books

Is het geen plaatje? Ik vind het echt een mooie cover, het past precies in het sfeertje van de Grisha-trilogie. Ik ben heel benieuwd of de sfeervertelling hetzelfde zal zijn als in de serie, maar ik heb zo mijn vermoeden van wel. De eerste twee boeken - "Shadow and Bone" en "Siege and Storm" - heb ik verslonden, en ik kan niet wachten tot ik in het slotdeel kan beginnen, "Ruin and Rising", die al te popelen staat in mijn boekenkast.
En dan ook die korte Ravkaanse verhalen die ik nog kan en zeker zal lezen in de toekomst, wauw! Voorlopig ben ik dus nog niet klaar met Ravka bezoeken.

Ik ben dol op de schrijfstijl van Leigh Bardugo. De details zijn betoverend, ze laat mij werkelijk meereizen met de personages en de setting vind ik ontzettend goed bedacht. Het heeft ergens iets sprookjesachtigs, en tegelijkertijd voel je als lezer de mysterie van het echte leven in het fictionele Ravka. Het is geen makkelijk leven, en dat dringt goed tot je door als je aan het lezen bent. Ik raad het dan ook iedereen aan om deze boeken te lezen, al ben je misschien niet zo'n grote fantasy-fan, geef deze boeken een kans. Echt waar, ze zitten heel goed in elkaar en ze zijn gewoon prachtig.
Gewoon doen!

Vanaf 12 december 2014 is "Kleine Dolk" verkrijgbaar voor maar 1,79!

*****

Heel hartelijk dank Blossom Books, voor deze leuke cover-reveal, en voor het uitgeven van de Nederlandse vertalingen van deze fijne boeken: "Schim en Schaduw", "Dreiging en Duisternis"; en volgend jaar komt "Val en Verlossing" daar nog bij!

*Meer informatie over "Kleine Dolk" en "Val en Verlossing", vinden jullie, lezers, hier.*
*Als jullie meer willen lezen van Leigh Bardugo, er zijn nog meer korte verhalen van haar te vinden, in epub-formaat, via de iPad-app van Blossom Books, Kobo, en libris.nl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten