vrijdag 19 december 2014

Mijn week in beeld! #2

Wat een leuke week was dit! Ik heb de dingen kunnen doen die ik op mijn lijstje had gezet om te doen, en ik heb ook nog meer kunnen lezen dan gepland. Kleuren is er niet zoveel van gekomen, ik heb een klein stukje aan de "collage" van vorige week verder gekleurd, maar daar is het dan ook bij gebleven...
Hoe mijn week er verder uitzag? Nou, zo!

*****

Het huis is inmiddels geheel versierd in winter- en kerstachtige sferen
Een creabea-uitspatting van mij: wat doe je met een lege lantaarn en met heel veel kerstballen? Die laat je samenwerken en in een heerlijk kersttafereeltje veranderen! *deze creatie had ik al eerder gemaakt dan deze week, maar eindelijk had ik nu beter licht om bij te fotograferen en ik vond het resultaat goed gelukt :)*
De dagen mogen dan misschien wel donkerder en guurder worden, maar ik vermaak mij prima in huis. Ik doe de lampjes gewoon iets eerder aan, puur voor de gezelligheid. Naast gekleurde lampjes hebben we ook een slinger met sneeuwvlokjes waar lampjes (geel) in zitten en er zijn enkele pinguïns en sneeuwpopjes neergezet, die ik ook zo schattig vind. Ik word gewoon helemaal vrolijk van al die versiering in het huis. Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik het thuis sowieso altijd gezellig vind, maar met de kou buiten en de vrolijkheid binnen voelt het net even anders, net iets... specialer. Ik denk dat dat het goede woord is om het gevoel te omschrijven. Ik ben dan ook benieuwd hoelang de lampjes blijven hangen, de echte kerstspullen gaan na kerst en/of oud en nieuw weer richting zolder, maar de lichtjes blijven ons vaak toch wat langer gezelschap houden.

Kerstballen in een lantaarn :)

Wat heb ik gelezen afgelopen week en wat ga ik lezen de komende dagen?
Deze week heb ik dus meer gelezen dan verwacht. De bank is gewoon mijn top-plek, naast de grote plofstoel, om in weg te duiken, samen met mijn favoriete kussen die ik voor mijn verjaardag heb gekregen, een dekentje en een goed boek. Nu was ik afgelopen week in twee boeken bezig, en vandaag heb ik één van hen uitgelezen. En het was niet The Retribution of Mara Dyer. In dat boek ben ik wel druk bezig, en ik ben dan ook verder dan die 12% waar ik eerder op zat, maar ik vond het andere boek op het moment veel interessanter voor mijn eigen hobby: schrijven. Ik heb veel goede tips uit het boek van Lisette Jonkman gehaald, en zodra het wat is ingezonken, zal ik mijn verhaal weer met volle teugen en frisse energie oppakken. En er volgt binnenkort natuurlijk een review op mijn blog, vooral om jullie lekker te maken, ook al vinden jullie schrijven misschien niet zo leuk als ik; het is gewoon zo humoristisch en vrolijk geschreven dat ik het boek gewoon aan iedereen aan wil raden, schrijver of niet. Gewoon lezen!

Verder heb ik ook nog het nieuwste verhaal in de Tinteling-reeks gelezen - voor de nieuwsgierigen onder ons: Tinteling Romance -, en ik kan jullie alvast verklappen dat het een heus opwarmertje was tijdens de afgelopen koude dagen ;)
Binnenkort is er tevens een verzamelreview te vinden op mijn blog van de eerste drie uitgebrachte verhalen in deze reeks. Als symbolisch item heb ik vanwege het ontbreken van een foto, de boekenlegger van Four a.k.a. Theo James op deze foto neergelegd. Zie het vooral als jullie eigen opwarmertje!

Links is uit, rechts... nog steeds niet. Maar dat komt nog wel ;) Ik. Wil. Meer. Noah. Shaw.

Goodreads Reading Challenge
En zoals jullie zien heb ik vanmiddag een vreugdedansje kunnen doen in de woonkamer: mijn Goodreads Challenge is behaald! Ik vind het zelf een hele prestatie, 45 nieuwe boeken gelezen dit jaar. Vorig jaar zat ik hier zeker onder. En eigenlijk heb ik zelfs nog meer gelezen, want ik heb ook nog 10 boeken herlezen dit jaar. Woehoe! En dan heb ik nog 1,5 week te gaan. Nou, ik kan jullie nu alvast verklappen: de 50 ga ik denk ik niet halen, maar die 46 boeken zou toch nog wel moeten lukken, denk ik zo ;)

Gehaald, woehoe!

Ik ben benieuwd wat volgende week in petto heeft, ik ben sinds 5 jaar weer eens thuis met kerst; zo vreemd, maar ook zo gezellig! Ik heb er nu al zin in.


Hebben jullie nog leuke plannen met kerst?

1 opmerking:

  1. Proficiat met het behalen van je challenge! Die lantaarn is trouwens erg mooi geworden. Bij ons zijn het vooral lichtjes die de aandacht trekken. Maar ook een aantal decoratieve beeldjes en de kerstkaartjes natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen