maandag 20 oktober 2014

De I van... Indrukwekkend

Vorige week heb ik deze nieuwe rubriek aangekondigd en ik vind het nu al leuk om bezig te zijn met al die woorden met een i. Vandaag wilde ik het over leuke, indrukwekkende dingen gaan hebben. Het was wel een lastige keuze, tegelijkertijd, omdat er zoveel dingen indrukwekkend zijn! 
Indrukwekkende films, indrukwekkende plaatsen, indrukwekkende personen... Maar omdat ik enkele van die onderwerpen later ook nog zeker langs zal laten komen op mijn blog, besloot ik het vandaag alleen te hebben over de dingen die ik heb meegemaakt, waar ik dagelijks aan terugdenk.

Een van de dingen die ik het meest indrukwekkend vond (en hier smokkel ik toch wel iets, want dit gaat heel stiekem wel over plaatsen) is nog steeds mijn allereerste keer in mijn eentje op vakantie naar Engeland. Met een busreis, dat wel, maar toch. Ik ging wel helemaal alleen! We verbleven in Bournemouth, en vanaf daar zijn we naar diverse bezienswaardigheden gereden. Zo bezochten we - naast plaatsen als Bath (wauw!) en Winchester (ook wauw!) -, namelijk Stonehenge, dat op mij echt een magisch gevoel overbracht, en Shaftesbury in Dorset. We gingen naar vele mooie tuinen, en nabij het strand van Bournemouth kon je wandelen in een groot park waar eekhoorns gewoon voor je voeten liepen. En we hebben een bezoek gebracht aan de plaats Lyndhurst, waar ik even heb stilgestaan bij wel een heel bijzondere plek van een heel bijzonder persoon bij de "St. Michael and All Angels"-kerk... *rust in vrede, Alice.*


Enkele foto's van mijn eerste vakantie alleen!

Na deze vakantie ben ik nog eens in mijn eentje naar Engeland teruggereisd, maar dan natuurlijk naar Londen. Ik ben ontzettend dol op Engeland, en dit zal altijd een van mijn favoriete vakantiebestemmingen zijn! Ik heb Engeland altijd indrukwekkend gevonden, ook al was ik er eerder nog nooit geweest, behalve dan met die ene trip met school. Ik heb van jongs af aan al iets met Engeland, en ik weet werkelijk niet waar dat vandaan komt. Het land trok mij ontzettend, en dat doet het nog steeds.

Er zijn eigenlijk zoveel dingen die ik indrukwekkend vind. Geweldige optredens bijvoorbeeld, zoals die ene keer dat ik Elbow voor het eerst zag op Lowlands. Wat was ik ontroerd. Het regende ontzettend hard en ik schoot gewoon de eerste de beste tent in en ik zou wel zien wat er op het podium zou gebeuren. Het volgende moment sloot ik mijn ogen toen de muziek begon en voelde de tonen door elke zenuw in mijn lichaam gaan. Toen ik vervolgens mijn ogen weer opende zag ik een ijzersterke band spelen, en ik genoot met volle teugen. Echt een van de mooiste optredens die ik ooit heb gezien. En dat wilt wat zeggen, want ik heb al aardig wat artiesten gezien in de jaren dat ik festivals en concerten afging. Zo vond ik het optreden van Apocalyptica - weer op Lowlands - echt geweldig, hoe die jongens kunnen headbangen tijdens het spelen is gewoon een spektakel om te zien. Van de "losse" optredens die ik in de loop der jaren heb gezien, vind en vond ik denk ik die van Within Temptation met het Metropole Orkest echt het best. Om een band als zij met zo'n groot orkest te horen en zien spelen is heel bijzonder, en ik denk er nog geregeld aan terug.


Follow your heart!

En dan zijn er natuurlijk ook nog indrukwekkende boeken! Boeken die mij aan het denken hebben gezet en die mij altijd bij zullen blijven en inspireren. Het zijn er best wat eigenlijk, de boeken van auteurs als Lauren Kate, Cassandra Clare, J.K. Rowling en Maggie Stiefvater zullen mij sowieso nog lang bijblijven. Ook was ik erg onder de indruk van Een Weeffout in onze Sterren van John Green en De Boekendief van Markus Zusak... En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dit jaar heb ik meerdere nieuwe auteurs ontdekt waarvan ik steeds meer ben gaan houden. Een van die auteurs is Chantal van Gastel, met dank aan mijn zusje! Hoewel ik mijn twijfels nog had in het begin van de Zwaar-serie - Zwaar Verliefd! was tenslotte mijn eerste, echte chicklit en ik wist eerst gewoon niet goed wat ik daar van moest vinden -,  ben ik na 2,5 boek nu echt om. Dat ene halve boek ben ik nog aan het lezen (ik mocht niets anders lezen van mijn zusje, alleen dit boek op dit moment) en ik weet nu al dat het een van mijn favorieten gaat worden. 
Een boek vol wijze woorden, belangrijke levenslessen, een sterke, jonge vrouw én twee mooie en leuke mannen, wat wil je nog meer!
Wat dit boek nog net dat ene kleine beetje extra geweldig maakt (zonder mee te rekenen in mijn eindbeoordeling van het verhaal zelf natuurlijk maar hey, ik heb het nu over indrukwekkende dingen, dus het mag!), is de plek waar het gekocht is. Het is gekocht bij een boekwinkel die ik zelf ook erg indrukwekkend vond: Waanders in de Broeren. In de toekomst ga ik daar zeker nog eens heen, wat een ontzettend fijne winkel! Ik voelde mij net een beetje Belle uit Belle en het Beest, op het moment dat zij door hem naar zijn bibliotheek wordt gebracht.

Zucht...

Ik zwijmel nog even verder met deze mooie herinneringen, en ga ondertussen weer hard nadenken over het woord van volgende week. Tot dan! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten