zondag 17 augustus 2014

Wie ben ik - Vijf karakters uit een boek die mijn BFF (zouden) kunnen zijn in real life - tag


Ja, weer zo'n leuke tag! Dit keer werd ik aangetikt door Joanne en ik werd helemaal enthousiast. Ik vind het zo fijn om over mijn boekenvrienden te praten, en nog altijd word ik blij van andere personen die hetzelfde gevoel daarover hebben als ik! Heel erg bedankt Joanne :)

*****

De personages stel ik in willekeurige volgorde aan jullie voor:

Magnus Bane
De Warlock - pardon: de High Warlock of Brooklyn -, uit de wereld van de Shadowhunters en Downworlders die Cassandra Clare geschapen heeft. Of misschien bestaat die wereld wel echt naast die van ons, maar heeft niet iedereen dat door. De mysterieuze man met de kattenogen, en vlammen die van zijn vingertoppen sprankelen. Beste vrienden met Chairman Meow, zijn kat, en verliefd op Alec Lightwood. Als ze problemen hebben, zal ik net zo lang op Magnus inpraten tot hij weer eens contact opneemt met die jongen.
Hij is zeker een van mijn fictional bffs omdat hij zo lekker zichzelf is, en veel dingen heeft geleerd in zijn lange leven. Hij probeert iedereen te helpen wanneer zij hulp nodig hebben, maar hij doet dat wel op zijn eigen manier. Magnus is gewoon mijn held :) maar dat heb ik al vaker gezegd, haha! En voor ik nu alleen nog maar over zijn geweldige kledingstijl, zijn badass-warlock-activiteiten, zijn mooie lach en zijn fantastische stem blijf praten, ga ik snel maar eens verder naar mijn andere vrienden, haha!

Alice Cullen
De vrolijke, af en toe beetje gekke maar ook weer heel  lieve zus van de sexy vampier Edward Cullen, uit de Twilight-serie van Stephenie Meyer. Vanaf het moment dat ik haar tegenkwam in Twilight, wist ik het al: zij zou een van mijn beste vriendinnen worden. En dat is ook zeker waar! Het feit dat ze af en toe visioenen heeft waardoor ze enigszins kan afdwalen naar haar eigen wereldje, maakt haar juist haar. Soms is dat zelfs wel eens handig. Haar smaak van kleding verschilt wel wat van die van mij, maar dat is juist leuk, en het liefst zou ze in elk huishouden een grote inloopkast maken.
Ik vertrouw niet iedereen met mijn kleding, maar zij zou best mijn hele kledingkast overhoop mogen halen en mij mogen verrassen met een nieuwe collectie. Ze heeft alles over voor haar familie en vrienden, en onze vriendschap zal wat mij betreft voor altijd blijven.

Arriane Alter
De fantastische (gevallen) engel met een gouden randje, uit de Fallen-serie van Lauren Kate. Vanaf het moment dat zij in het leven stapte van Luce, heb ik haar in mijn hart gesloten. Ik heb altijd een speciaal gevoel voor haar gehad; misschien, nee niet misschien, het is gewoon zo: dit is mijn female fictional crush. Ze is zo leuk. Juist om wie ze is en omdat ze alles voor de andere engelen overheeft. Ze is dan wel een gevallen engel, maar dat maakt haar niet slecht; integendeel. Ze is lief, zorgzaam, maar heeft ook haar eigen verleden dat ze altijd met zich mee zal dragen, al bikkelt ze wel door met haar leven. Ik zal haar voor altijd bij mij dragen, omdat ze ergens wel een beetje op mij lijkt, maar ook om lol te hebben en omdat ik graag mijzelf bij iemand wil zijn en laat steeds weer zien hoe dat moet. Zo fijn! Want soms is dat best lastig, hoe graag je het ook wilt... en daar kan zij over meepraten.
*En nu wil ik die boeken weer gaan herlezen...*

Puck Connolly
Eigenlijk heet ze Kate, maar iedereen noemt haar Puck. De eerste vrouwelijke deelnemer aan de dodelijke Scorpio Race in Dodenrit van Maggie Stiefvater. Ze weet wat ze wilt, gaat en vecht hier dan ook hard voor en laat zich door niemand tegenhouden. Zelfs niet door Sean Kendrick, een van haar tegenstanders in de race. Ze heeft een eigen wil, maar dat maakt haar juist zo leuk. Met haar valt altijd wel wat te beleven. Onder die stoere kant zit ook een onzekere kant, maar ze leert daar haar lessen uit en gebruikt de nieuwe levenslessen dan ook graag uit in haar leven. Ik ben dan wel niet zo'n paardenmeisje zoals zij is, maar toch klim ik geregeld weer op een duin, daar op het eiland Thisby, om te kijken hoe een van mijn beste vriendinnen, die mij heeft geleerd hoe je voor iets moet vechten, samen met haar liefde over het strand racet.

Hermelien Griffel/Hermione Granger
De krullenbol, de studiebol en de beste vriendin van haar vrienden Harry en Ron, natuurlijk uit de serie Harry Potter van J.K. Rowling. Ze komt dan misschien wel over als een betweter, maar ze bedoelt het goed, echt waar. Ze wilt zich altijd bewijzen, ook als er niet echt iets te bewijzen valt, maar ze heeft gewoon de bevestiging nodig dat ze goed genoeg is, na al die vervelende verhalen over haar familie. Het is een doorzetter, kan soms wat koppig zijn, maar eigenlijk is ze gewoon ontzettend lief en grappig. Vriendschap staat bovenaan, en met haar heb ik mijn hele puberteit beleefd. Haar leven was soms zo herkenbaar. Ze ervoer nieuwe dingen en kwam steeds beter voor zichzelf op, naar mate de serie vorderde. Ze zal altijd een van mijn beste vriendinnen blijven, omdat we door dezelfde levensfase gingen, met als enige verschil dat ik op een gewone school zat, en zij op het betoverende Zweinstein, waar ik nooit een brief voor heb gekregen. Gelukkig kon ik door haar verhalen op deze manier stiekem toch samen met haar de magische lessen volgen die ik in het "mensenleven" niet kon volgen.

*****

Bij deze tag ik nu VanessaLilian en Sanne!

2 opmerkingen:

  1. Alice Cullen gaat sowieso ook in mijn lijstje zitten! Magnus is anders ook wel handig om tot je vriendenkring te kunnen rekenen :p Thanks for tagging me!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag, en Arriane is denk ik mijn favoriete karakter uit Fallen :)

    BeantwoordenVerwijderen