dinsdag 8 juli 2014

Wie ben ik - The Goodreads Tag

Weer eens een boekenpraatje in de categorie "Wie ben ik?". Praten over boeken vind ik heerlijk en toen ik bij het rondkijken van diverse blogs deze tag voorbij zag komen, besloot ik hem ook eens in te vullen. Het is wel zo'n tag die je diverse keren per dag/week/maand/jaar in kan vullen; ik wel in ieder geval, want ik maak best veel gebruik van Goodreads. Je kan er veel dingen op bijhouden en dat vind ik zelf wel prettig.
Dus daar gaan we!

*****

1. What was the last book you marked as 'Read'?
'Toen ik je zag', van Isa Hoes. Een heel bijzonder, mooi geschreven en openhartig boek!

2. What are you 'Currently reading'?
Op het moment ben ik weer twee boeken tegelijk aan het lezen, waarvan één aangemerkt staat als "currently reading", namelijk 'Het Rosie Project', die ik lees met de VakantieBieb-app. Het andere boek dat ik aan het lezen ben is weer een herlezer, dus die wordt niet geteld (of ik moet de instellingen aanpassen...);dat boek is 'The Unbecoming of Mara Dyer'.


3. What was the last book you marked as 'To-Read'?
'Idols', het vervolg op 'Icons', geschreven door Margaret Stohl. Het eerste boek vond ik geweldig, en ik ben dan ook razend benieuwd naar hoe het verdergaat!

4. What book do you plan to read next?
Sowieso 'The Evolution of Mara Dyer'. Ook heb ik nog enkele titels staan in de VakantieBieb-app én heb ik nog wat boeken liggen... Dus dat wordt ienemienemutten!


5. Do you use the star rating system?
Ja, maar ik vind het af en toe wel lastig. Je kunt alleen maar hele sterren geven, en geen halfjes. En soms vind ik een boek gewoon geen 4-sterren waard, maar wel weer meer dan 3-sterren. Ook is het leuk om voor mezelf bij te houden welke boeken ik eerder veel sterren gaf, en welke ik tegenwoordig misschien toch iets minder leuk vind dan de eerste keer dat ik het las, omdat ik nu ouder ben en soms anders naar verhalen begin te kijken.

6. Are you doing a 2014 reading challenge?
Jazeker! De afgelopen twee jaar heb ik het zelf bijgehouden, en nu vond ik het wel eens leuk om het ook via Goodreads bij te houden. Het enige nadeel: de herlezers worden er dus niet bij opgeteld... Dus ik houd het alsnog zelf ook bij, via een board op Pinterest en via een gewoon tekstdocumentje, haha!
De challenge heb ik voor nu op 40 boeken staan, en volgens de widget van Goodreads heb ik er nu 29 gelezen. Met de boeken die ik herlezen heb, kom ik met mijn eigen lijstje op 38. Ik ben er bijna! ;) Maar om het eerlijk te houden, laat ik voorlopig mijn challenge op 40 staan; zodra ik mijn nog-te-lezen-plank en mijn e-reader wat heb leeggelezen kan ik altijd nog eens kijken of ik die 40 kan verhogen!

7. Do you have a wishlist?
Deze series zou ik graag nog eens compleet willen maken en/of aan willen vullen:


En deze series ook:


8. What book do you want to buy next?
De "missende delen" van de series hierboven zullen als eerste aan de beurt komen, wanneer ik iets zal aanschaffen in de toekomst!

9. Do you have any favorite quotes? Would you like to share a few?
Mijn favoriete quote heb ik al eens eerder op mijn blog laten zien: "Have faith in yourself. You can be your own mirror." Afkomstig uit de The Infernal Devices-serie van Cassandra Clare. Ik onthoud niet zo heel veel quotes, maar dit stukje vond ik zo mooi, dat ik die direct heb opgeschreven toen ik het las.

10. Who are your favorite authors?
Ik vind alle auteurs uit mijn boekenkast gewoon heel erg goed! Een greep uit de namen: J.K. Rowling, Stephenie Meyer, Lauren Kate, Cassandra Clare en Leigh Bardugo. En Kiera Cass, en Maggie Stiefvater, en A.G. Howard, en Carlos Ruiz Zafon, en....

11. Have you joined any groups?
Ik zit wel bij 4 groepen, maar heel veel doe ik er op het moment niet mee... Heel af en toe post ik iets, maar daar houdt het voor nu ook wel even mee op.

*****

Dit was weer een leuke tag om in te vullen! Wil je hem zelf ook invullen? Ga je gang! Ik tag niemand in het bijzonder, maar ben stiekem wel benieuwd naar jullie antwoorden op deze leuke vragen :)

1 opmerking:

  1. Heel leuk om te lezen! Het is het waard om de serie van Robijnrood compleet te maken, echt een geweldige trilogie is dat (:

    BeantwoordenVerwijderen