donderdag 24 juli 2014

To read or not to read...

To read...
Veel boekenliefhebbers zullen deze lijst wel kennen: de To-Read-list.
Misschien zelf bijgehouden, of op een boekenwebsite zoals bijvoorbeeld Goodreads.

Mijn lijst is online begonnen met groeien op 21 juli 2012. Ik kwam toen via-via in aanraking met Goodreads omdat ik het wel fijn vond om mijn gelezen boeken bij te houden. Tijdens het rondstruinen op de website kwam ik erachter dat je ook een "to-read-list" bij kon houden. Hier kun je boeken aan toevoegen die je interessant lijken of die je sowieso nog gaat lezen.
Ik gebruik deze site nog steeds met veel plezier, en werd van de week eens nieuwsgierig welke van de boeken die ik er nu op heb staan, ook daadwerkelijk nog eens zou gaan lezen.
Conclusie: ik wil ze nog steeds allemaal lezen. Ooit. Alle 259 titels die op het moment op mijn lijst staan, klinken goed in mijn bookiemonster-oren en ik ben niet van plan ze vlug van de lijst te halen. Lekker hebberig, haha!

*****

Ik ben gewoon dol op lezen; als kleine dreumes wilde ik altijd al lezen en wist ik al precies wat ik wel en niet wilde lezen. Op den duur had ik voor mijn gevoel alles al gelezen op de kinder/jeugdafdeling van de bibliotheek en ging ik voor mijn idee overal op zoek naar nieuwe titels om te lezen, waar dan ook.
Tja, volgens mij is het daar allemaal begonnen, ontstond daar mijn eeuwig-doorgroeiende to-read-list al. Als kind wachtte ik al tijden op dat ene nieuwe deel in de Griezelbus-serie, of dat nieuwe boek van Carry Slee. Oh, en de tijd dat ik de dagen aftelde tot het nieuwste boek over Harry Potter, of, of, of...
En ook al heb ik dan een tijdje een "ik heb belangrijkere dingen te doen dan lezen"-gevoel gehad, toch herken ik het opgewekte, blije gevoel nog steeds als ik een nieuwe titel op mijn lijst zet.
Tot dat moment komt waar je een van de vele titels op je lijst tegenkomt:
"Zal ik het weerstaan of gaat het eindelijk eens mee?" Dat is bij mij voornamelijk de vraag bij het zien van de boeken die al sinds 21 juli 2012 op de lijst heb gezet. Ik heb de vraag al vaker aan mijzelf gesteld en ondanks dat ik wist dat ik dat boek al lang wilde lezen, tóch nam ik het dan weer niet mee. Om elke denkbare reden. Te duur, te beschadigd, een ander boek is belangrijker... Smoesjes, smoesjes! En toch blijft dit maar gebeuren...

... Or not to read...
*stapel groeit en groeit*
En nu willen jullie ook enkele titels weten natuurlijk... Hierbij een aantal boeken die ik ooit sowieso wil lezen:
- Wither, door Lauren DeStefano (staat er vanaf het begin al op.)
- Jane Eyre, door Charlotte Brontë (schandalig dat ik dat boek nog steeds niet gelezen heb!)
- Unspoken, door Sarah Rees Brennan (omdat het helemaal geweldig en hartenbrekend schijnt te zijn..)
- Dark Days, door Kate Ormand (want: dystopia en een toffe auteur!)
- Alice in Zombieland, door Gena Showalter (want: Alice in Wonderland!)
- Breathe, door Sarah Crossan (dank jullie wel, enthousiaste boekbloggers!)
- Divide, door Jessa Russo (klinkt zo tof!)
- de Noorderlicht-trilogie (heb ik al een tijdje maar nog steeds niet gelezen, foei!)
- Snow Like Ashes, door Sara Raasch (het laatste boek tot nu toe dat op de lijst staat.)

Willen jullie alle boeken zien die op mijn lijst staan, neem dan gerust een kijkje:
mijn eeuwig-doorgroeiende lijst:
Ivette's book recommendations, liked quotes, book clubs, book trivia, book lists (to-read shelf)

Ooit zal ik ze allemaal lezen, want ik weet dat ze het allemaal waard zijn om gelezen te worden. Net als de boeken op mijn "deze boeken eerst maar eens lezen"-plank. En de ongelezen ebooks op mijn ereader.
En al die andere boeken die in de toekomst nog op mijn lijst gezet zullen worden, want ik wil gewoon alles lezen wat ik kan.
Maar daar ben ik tenslotte een bookiemonster voor!

That's a silly question!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten