woensdag 18 juni 2014

Wie ben ik - Boeken Banden-Tag

"Welkom bij "The Book-Matchmaker!" ;) *voelt zich even als Caesar Flickerman -> THG-trilogie.*
Weer eens iets anders in deze Wie ben ik - rubriek: geen blogpost over mijzelf persoonlijk, maar wel over mijn mening! En over de boeken die ik in de kast heb staan. Het zijn wel redelijk dezelfde boeken geworden zie ik nu ik ermee bezig ben, haha!
Het was een pittige tag, bedankt Vanessa, sorry dat het dan ook langer duurde dan ik had gedacht!
Het is de bedoeling dat ik enkele vraagstukken beantwoord, vraagstukken over personages uit verschillende boeken. De boeken mag en kan ik gelukkig zelf uitzoeken, maar het was nog aardig lastig om in mijn ogen goede koppels te maken. Veel leesplezier!

*****

Welke 2 personages zouden goeden vriend(inn)en kunnen zijn?



The Darkling en Sebastian Verlac!
Van beiden kreeg ik een soort van vlinders in mijn buik toen ze geïntroduceerd werden in "Shadow and Bone" en "City of Glass". Charmante jongens, goede eerste indruk, een tikkeltje mysterieus maar dat is niet erg. Dat zijn wel meer personages. Ik werd direct door ze ingepalmd, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben geweest. Tot ik te laat doorhad dat ze eigenlijk niet zo leuk zijn als ze in eerste instantie lijken, maar toen was het al te laat... Beiden halen ze plezier en genoegen uit het verleiden van mensen, en ze weten iedereen naar hun hand te zetten. Ze kunnen elkaar goede tips geven, zodat ze nog meer harten kunnen veroveren.


Welke 2 personages zouden elkaar niet kunnen luchten?



Bella en Clary; de hoofdpersonages uit de Twilight Saga en The Mortal Instruments. *Arme Wall-E...*
Ik denk namelijk dat ze elkaar echt zullen irriteren met verhalen over hun gespleten hart, omdat ze allebei steeds met twee jongens in hun hoofd zitten en omdat ze maar niet kunnen kiezen, dus ze klagen, en klagen, en klagen. Het feit dat ze daardoor dus geen tips aan elkaar kunnen geven over dit onderwerp, zal voor vele ergenissen zorgen. Daarnaast komt er ook nog dat andere punt wat ze samen gemeen hebben: ze doen nooit wat iemand ze vraagt. "Blijf hier. Doe dat niet. Houd op. Ga weg." Deze woorden staan bij beide meiden niet in het woordenboek en omdat ze allebei zo eigenwijs zijn als maar kan, zullen ze ook niet naar elkaar luisteren wanneer er gevaar dreigt. Nog meer ergernis dus. En ze hebben ook niet echt veel gemeen, behalve dan dat ze allebei omgaan met een vampier en een weerwolf, maar daarna houdt het ook echt op met het zoeken naar overeenkomsten.


Welke 2 personages zouden een leuk stelletje vormen?



Gale en Hana. Twee van de... bijpersonages vind ik eigenlijk niet het goede woord, maar hoofdpersonage ergens ook niet. Ik heb geen idee in welke categorie ze vallen, haha! Maargoed. Deze hunk uit The Hunger Games en de schone uit Delirium Amoris leven allebei in een dystopische wereld. Ze weten precies hoe ze zich daarover voelen, al heeft Gale meer een plan getrokken voor de toekomst dan Hana. Maar toch heeft Hana ook dat gevoel dat aan haar blijft trekken, ze wilt verder met haar lezen; ze heeft alleen iemand nodig om haar over die drempel mee te sleuren. Of te dragen, wanneer ze gaan trouwen natuurlijk! Ik denk dat deze twee een leuk setje zullen vormen, gewoon omdat ze leuk zijn, maar ook omdat ze allebei hun woordje klaar hebben, ze er voor hun beste vrienden zijn en omdat ze weten hoe het is om te leven in een wereld waarin niets mag, behalve dat wat je opgedragen wordt. Ze zullen goed bij elkaar passen.


Welke 2 personages zouden familie kunnen zijn?



Jeb en Jacob. Jeb - uit Splintered - heeft dezelfde houding als Jacob - uit de Twilight Saga -, de houding van goede vriend, bijna een broer zijn voor zijn beste vriendin, maar toch ook vechtend tegen zijn gevoelens voor haar. Ergens had ik zelfs al het idee dat Jacob misschien de geheime tweelingbroer was van Jeb...


Welke 2 personages zouden elkaar goed kunnen begrijpen?



Morpheus en Jonathan Morgenstern. Splintered meets City of Glass. (de boeken waarin je beiden voor het eerst tegenkomt). Beide jongens weten precies wat iedereen over ze denkt: ze zijn niet te vertrouwen, ook al bedoelen ze alles nog zo goed. Omdat ze zijn wie ze zijn en door dingen die gebeurd zijn in het verleden, ziet niemand het zitten om maar met één van hen dan ook in zee te gaan, laat staan alleen maar te praten! Het zien van de jongens is voor de meeste mensen al meer dan genoeg om een mening te vormen. En dat terwijl ze er eigenlijk niets aan kunnen doen aan hoe ze zijn...
In mijn ogen dan, want ook over deze twee heb ik een theorie. Maar daarover zal ik het niet hebben op mijn blog ;)


Welke 2 personages zouden samen THG kunnen winnen?



Puck en Alina. De stoere Puck uit Dodenrit en de evenzo stoere Alina uit de Grisha-trilogie, zullen een goed team vormen tijdens de gruwelijkheden van The Hunger Games. Puck ziet overal wel een oplossing in, hoe sneaky die oplossing dan misschien ook is. Ze zal en moet datgene krijgen en doen wat ze wilt. Alina heeft bijzondere krachten en kan dingen in kaart brengen, dingen die aardig nuttig kunnen zijn tijdens de strijd. Beiden hebben afschuwelijke dingen gezien, maar ze weten daar wel hun gedachten en hun krachten mee te ordenen. Ze zijn moedig, niet bang op momenten dat anderen wel bang zouden zijn en ze gaan voor hetgeen waar ze in geloven. In dit geval winnen, dus.


Welke 2 personages zouden samen een blog moeten beginnen en waarover?



Katy, hoofdpersonage in de Lux serie (waar Stitch maar al te graag model voor wilde staan, omdat ik nog geen tastbaar exemplaar heb van een van deze boeken) en Cassie, hoofdpersonage in The 5th Wave, zullen een goed team vormen samen voor een blog. Katy heeft al ervaring omdat ze ook een boekenblog bijhoudt en weet dus precies wat ze moet en kan doen om een blog goed te onderhouden. Samen met Cassie hebben ze meer dan genoeg informatie en leuke weetjes over buitenaardse wezens. Ik zou deze blog in ieder geval wel gaan volgen!

4 opmerkingen:

  1. OMG! Jeb en Jacob... waarom ben ik daar nog niet opgekomen. Ze lijken qua karakter inderdaad heel erg op elkaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond dit echt een mooie match, al direct vanaf het begin! :)

      Verwijderen
  2. Leuk ingevuld! Hana en Gale zie ik inderdaad ook nog wel samen: iemand die hij kan beschermen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daarom! En zij is ook niet meer alleen en heeft dan eindelijk iemand om mee door te zetten en niet meer "bang" te zijn :) *note: ik heb Pandemonium nog niet gelezen en Requim ook niet dus ik weet niet of het ook zo blijft... maar ik vind Hana gewoon erg goed bij Gale passen! ;)*

      Verwijderen