vrijdag 13 juni 2014

Ik ging naar het Boekenfestijn en nam mee terug...

Jaja, het boekenfeest is losgebarsten in Leeuwarden, en dat heb ik weer geweten!
Gisteren ging ik al heen en keek mijn ogen uit, al die tafels, al die boeken.... hetzelfde gevoel als dat ik vorig jaar had keerde terug: "Wat voor schatten zullen er dit keer voor mij verstopt zijn?" Toen kwam ik thuis met vier boeken. En vandaag slaagde ik met nog een aantal boeken, joepie!
Mijn doel was om boeken van mijn zogenaamde "TBR-list" te gaan zoeken en dat is aardig gelukt! Ook vond ik enkele boeken die ik nog niet op die lijst had staan, maar ik ben erg tevreden met wat ik heb gevonden!


Mooi he? Heerlijke boeken om weer in te beginnen! Nu moet ik er wel bij zeggen dat Zwaar Verguld een cadeautje voor mijn zusje is - waar ze echt héél blij mee was, overigens! - maar het voordeel daarvan is.... ik mag hem ook lezen, haha! Ze vond mijn reactie op Zwaar Verliefd al erg leuk, een boek dat zij mij destijds heeft aangeraden, dus ik ben benieuwd! Eerst het tweede deel nog lezen.
Het boek Vuurvliegjes zal ik zeer binnenkort gaan weggeven, maar daarover later meer!

De boeken stuk voor stuk:
- Voor Altijd, door Cecelia Ahern: de vertaling van Love, Rosie. In oktober komt de film uit en ik wilde daarom het boek graag lezen. Weer eens wat anders. Stond sinds april dit jaar op mijn lijst.
- Alice's Adventures in Wonderland & Through the Looking-Glass: hier ben ik echt zo ontzettend blij mee! Mijn liefde voor Alice is de laatste jaren alleen maar gegroeid en nadat ik Splintered had uitgelezen, wilde ik eens een echt Alice-boek in de kast hebben staan. Gelukt dus!
- Beautiful Disaster, door Jamie McGuire: een boek dat ik gisteren had weggelegd, omdat ik twijfelde, maar omdat ik her en der hoorde dat ik het echt moest proberen, heb ik het vandaag toch meegenomen. Ik ben benieuwd. (staat al 1,5 jaar op mijn TBR-list... vanwaar die twijfel? Geen idee.)
- Angelfall, door Susan Ee: bij het vinden van dit boek maakte ik haast een dansje van geluk, haha! Het staat nu een dik jaar op mijn TBR-list. Gisteren had ik het niet zien liggen, of ik heb er toen volledig overheen gekeken, maar nu ik hem zag moest 'ie dus echt mee!
- Het Bottenseizoen, door Samantha Shannon: door de vele goede recensies die ik heb gelezen, ben ik toch erg nieuwsgierig geraakt door dit boek. Moest dus ook mee naar huis. Stond sinds maart op mijn lijst.
- Vuurvliegjes, door Gayle Forman: dit heb ik gekozen als prijs voor een giveaway op mijn blog. De cover sprak mij aan en ik heb er her en der al mooie dingen over gelezen, dus ik denk dat dit een mooie prijs is!
- Mijn vriend Ben, door Julia Romp en Megan Lloyd Davies: gezien bij Ilse tijdens haar Reading Challenge en ik dacht: die wil ik ook lezen!
- Zes Maanden Zonder, door Charlotte de Monchy: ik zag het op diverse blogs al voorbij komen en toen ik het zag liggen... juist.
- Zwaar Verguld, door Chantal van Gastel: een cadeautje voor mijn zusje, die een gat in de lucht sprong trouwens, haha! Mooi!

Voorlopig heb ik dus weer even wat te lezen. Leuk hoor, zo'n boekenfestijn! Er ligt echt voor ieder wat wils, en het heeft ook ergens wel iets "gezelligs", zo samen met andere leesliefhebbers langs al die lange tafels struinen. Af en toe hoorde ik zelfs mensen die elkaar niet leken te kennen, boekentips uitwisselen, dat was echt tof. Tja, tenslotte komen we als boekenliefhebbers daar natuurlijk voor nieuwe boeken en tips uitwisselen is dan juist leuk, toch?

Al met al is het dit jaar voor mij weer goed geslaagd, en ik heb nu alweer zin in volgend jaar. Dan komt het Boekenfestijn hier in april al! Dus nog 10 maanden wachten. Het aftellen kan weer beginnen!

7 opmerkingen:

  1. Het bottenseizoen en angelfall zijn allebei super tof! Beautiful disaster heb ik ook een tijd terug gekocht, maar die moet ik nog lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naast de boeken die Emmy reeds vermelde, vond ik ook 'Voor altijd' & 'Zes maanden zonder' erg leuk om te lezen. Veel leesplezier met je toffe aanwinsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel! Ja, ik ben zelf echt razend benieuwd naar mijn nieuwe aankopen, haha! Nu eerst mijn "oude" boeken nog uitlezen...

    @Ellis: Hij kostte 7,99 :) Aangezien ik al langer op zoek was naar dit boek en ik toevallig net 1 exemplaar tegenkwam, vond ik dat ie mee moest, ongeacht de prijs, haha! (het was dan ook direct het duurste boek van de stapel)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke buit! Veel boeken die ik ook eens heb zien liggen bij een Boekenfestijn. Het bottenseizoen ben ik wel erg benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen