zondag 20 april 2014

Geluk met een grote G en een dankwoord

Een week geleden hing ik rond dit tijdstip aan de telefoon met mijn moeder. Het woord geluk kwam in een ander daglicht te staan dan voorheen. Natuurlijk wisten we dat geluk gerust niet alleen maar met "gelukkig zijn" te maken had of met het winnen van een loterij of iets in die strekking, maar toch. Het woord "geluk" kreeg echt een andere lading. Mijn zusje had geluk gehad. Erg veel geluk. En daar denken we nog elke dag even aan.

We leven ons leven nu nog intenser, in de zin van dat we veel meer genieten van elk dingetje dat we zien, voelen, horen, ruiken, ervaren. We proberen ons minder druk te maken om de dingen waar je misschien geen grip op hebt of waar je veel energie in moet steken om het voor elkaar te krijgen/te veranderen en genieten gewoon echt volop. Ieder op zijn manier, maar het lijkt wel of wij vorige week eens heel hard door elkaar geschud zijn, als teken dat we op onszelf moeten letten in plaats van alleen maar op anderen en dat wij ook tijd mogen en moeten investeren in onszelf. En in elkaar.
Het gaat nu, een week later, gelukkig al wat beter met mijn zusje. Ze heeft nog wel pijn (lang leve de paracetamol!), en dingen doen kost haar nog veel energie. Maar verder genezen de wonden goed en heeft ze weer gevoel in haar hand die een van de grootste klappen heeft opgevangen. Ze probeert zich hier ook heel bewust van te laten worden, aangezien ze naast haar werk ook graag fotografeert, en ook daar heb je je handen bij nodig, natuurlijk! Ze kan niet wachten tot ze de camera weer vast kan pakken, en alleen al daarom neemt ze haar rust zoveel mogelijk.

Ook ik heb mijn eigen rust weer wat gevonden. Ik heb het plezier in lezen teruggevonden nu mijn hoofd weer gekalmeerd is, en ben voorzichtig aan weer aan het schrijven. En ik vind het niet eens meer zo heel erg om elke ochtend rond 7 uur, half 8, op te staan om de hond uit te laten; een "klusje" die ik eerder 's ochtends niet deed, wel 's avonds, maar eigenlijk vind ik het wel prettig om zo vroeg op te staan. Je hebt een langere dag; het gevoel wat meer tijd te hebben voor de dingen die je graag doet en wilt doen is heerlijk. We staan nu dus echt anders in het leven op een bepaalde manier en ergens voelt dat ook weer goed, hoe rampzalig vorige week zondag ook was. Kortom: we genieten van al het kleine Geluk om ons heen, want alles is zo mooi en soms vergeten mensen gewoon eens beter na te denken, om zichzelf te denken en ook eens om zich heen te kijken en te bedenken dat er zoveel bijzonders te zien is. Ja, daarom schrijf ik Geluk met een grote G, want Geluk zit in zoveel dingen! En dat is gewoon genieten, en het geeft nog eens positieve energie ook!

Bij deze wil ik jullie hierbij ook heel erg bedanken voor de lieve berichtjes die ik heb gekregen deze week. De steun was fijn, en het geloof in het feit dat het uiteindelijk goed zou komen heeft ook erg geholpen in het "verwerkingsproces".
Dus bij deze: DANK JULLIE WEL! Woorden kunnen zoveel kracht geven, en kracht hebben ze ons zeker gegeven.

En nu duik ik vlug weer de zon in, rondje wandelen met de hond, nadenken over een bepaalde scene in mijn hoofd en vanavond weer verder in mijn boek! Een fijn paasweekend gewenst, en dat jullie deze dagen maar veel chocolade mogen eten! Want ook chocolade maakt soms stiekem een beetje gelukkig, haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten