donderdag 20 maart 2014

Wie ben ik - Your Life in Books-Tag


Mijn allereerste post in mijn rubriek "Wie ben ik" is bij deze een feit!
Ik heb gekozen voor de Your Life in Books-tag, omdat ik het een mooie beginpost vond. Ik laat stukjes van mijzelf zien door het tonen van een aantal van mijn boeken.
Ik heb hem onder andere voorbij zien komen op de site van Storyhunters en kon niet wachten om de vragen in te vullen. Veel kijk- en leesplezier!


1. Vind een boek voor elk van je initialen.

Ik heb mijn hele boekenkast keer op keer doorgekeken... maar voor mijn initialen heb ik helaas 2 van de 3 boeken gevonden. Daarom besloot ik mijn voornaam te gebruiken voor deze opdracht! Omdat ik deze al een keer getoond heb, maakte ik ook een foto van mijn bijnaam in boeken!


2. Tel je leeftijd langs je boekenplank: welk boek is het?


Zodra ik mijn leeftijd opzocht in mijn kast, kwam ik uit op Hush, Hush. Een van mijn favoriete boeken, en series, wat een mooi cadeau voor mijn leeftijd: PATCH!


3: Kies een boek dat zich afspeelt in je staat/land/stad:


In eerste instantie vlogen mijn ogen langs de planken; Amerika, Engeland, de ruimte... mijn hersenen ratelden als een gek terwijl ik elk boek keer op keer bekeek. Ik wist toch zeker dat ik een boek had om deze vraag mee te beantwoorden... en ja hoor, voor ik de hoop opgaf, kon ik mijzelf wel voor mijn kop slaan: HOE kon ik een van mijn favoriete boeken vergeten??? Een deel van dit boek speelt zich namelijk af in Amsterdam!


4: Kies een boek dat zich afspeelt in een land dat je graag zou willen bezoeken:


Engeland. Ik heb echt een zwak voor Engeland! Ik ben er nu drie keer geweest, en ik verlang nu alweer terug. Wat een land! Nu speelt deze serie wel in het oude Engeland/Londen, maar dat maakt mij absoluut niet uit!


5: Kies een boek met je favoriete kleur op de cover:



















Ik heb eigenlijk niet echt één lievelingskleur. De ene dag voel ik meer voor groen, de andere keer meer voor blauw, en heel af en toe ben ik weer dol op roze. Vandaar dat ik deze twee boeken heb gebruikt voor het beantwoorden van deze vraag.


6: Van welk boek heb je de leukste herinneringen?


Omdat ik met zoveel boeken leuke herinneringen heb opgebouwd, heb ik gekozen voor een boekje dat mij terug doet denken aan mijn trip naar Londen, vorig jaar. Ik heb daar dit boekje gekocht, met mooie quotes uit de verfilming van The Mortal Instruments - City of Bones. Ik heb een heerlijke tijd gehad in Londen, heb de plaatsen uit deze serie proberen te bezoeken en heb de film daar twee keer gezien. Wat een trip!
PS: Ja, dat op de foto, dat ben ik!
PPS: En ja, dat is een schilderij van Edward Cullen! *niet door mij gemaakt, overigens!*


7: Welk boek vond je erg moeilijk om te lezen?


Dit boek heb ik al een tijdje in de kast staan. Ik heb het wel een keer geprobeerd te lezen, maar door omstandigheden en doordat ik het op een gegeven moment wat langdradig vond worden, wat ik mij ervan herinner, ben ik er toen nooit weer verdergegaan met lezen. Dit neemt niet weg dat ik dit boek nog steeds eens uit wil lezen, en ik hoop dat dit jaar te gaan doen!


8: Welk boek van je TBR gaat je waarschijnlijk het grootste gevoel van voldoening geven?


En ik kon weer eens niet kiezen... Daarom heb ik deze boeken ertussenuit gepikt, omdat ik van deze boeken sowieso hoge verwachtingen heb! Ik weet dat "te hoge verwachtingen" niet altijd hoeven te betekenen dat de boeken ook echt goed zijn, maar omdat ik van The Elite en Siege and Storm het eerdere deel al heb gelezen (en ook binnenkort weer zal gaan herlezen, ik begin hopelijk dit weekend namelijk nog een keer in The Selection, voorloper van The Elite), en omdat Splintered een hervertelling is van Alice in Wonderland, weet ik eigenlijk al zeker dat ik zeer ga genieten van deze drie.


Tot zover deze post in mijn nieuwe rubriek! Ik heb al een aantal andere leuke tags klaarstaan om in te vullen, dus stay tuned voor de volgende Wie Ben Ik-post... haha!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten