vrijdag 27 december 2013

Vaarwel 2013, welkom 2014!

Overal zie je deze dagen lijstjes verschijnen. De leukste boeken, de leukste liedjes, de leukste films.
Maar je ziet nooit ergens een lijstje over de leukste gebeurtenissen die je beleefde in het jaar dat bijna voorbij is. Niet dat ik nu zo'n lijstje ga maken, want er zijn zo ontzettend veel leuke dingen gebeurd dat ik dan eeuwig door zou kunnen blijven schrijven, maar dit wordt wel een blogpost over mijn eigen 2013 en mijn plannen voor 2014.

2013 was een jaar vol leuke dingen, vol boeken en schrijven.
Ik behaalde mijn certificaat van de schrijfcursus die ik heb gevolgd, en ik heb mijn langste verhalen ooit geschreven door aan een wedstrijd mee te doen waarin het maximaal aantal woorden 20.000 mocht zijn en ik heb een groot deel van mijn huidige verhaal geschreven tijdens NaNoWriMo. De eindstand was iets over de 50.000. Ik had nooit gedacht dat ik zoveel woorden, personages en gebeurtenissen in mij had om over te schrijven in een jaar tijd. Daarnaast heb ik ook nog een kort verhaal van bijna 5.000 woorden geschreven bij een foto (dit was ook een wedstrijd, niet gewonnen trouwens maar wel leuk om aan mee te doen) en heb ik diverse nieuwe ideeën gekregen om over te schrijven.
Ik blies mijn blog een nieuw leven in, waarop ik vertel hoe het gaat met mijn schrijf-avonturen en waarop ik boeken wil bespreken die ik heb gelezen.
Ik heb 35 boeken gelezen, 10 minder dan vorig jaar maar dat komt omdat ik dit jaar veel meer geschreven heb.
Ook heb ik een heerlijke trip naar Londen gemaakt, waar ik veel inspiratie heb opgedaan en locaties van enkele van mijn favoriete boeken (The Infernal Devices door Cassandra Clare) heb bezocht.
Ik moet toegeven: ja, ik ben zo'n fan die dan helemaal in haar element is als ze op een brug loopt die redelijk centraal staat in deze boeken en ja, ik moest hem daarom ook echt aanraken en voelde mij een echte fangirl, wat dat betreft. Ik was op DE brug. Blackfriairs Bridge. Fans van de boeken van Cassandra Clare zullen precies weten wat ik bedoel ;)
En last but not least: ik heb hele leuke personen (schrijvers, mede-bookiemonsters) 'ontmoet' via social media, waarvan ik een aantal zeer snel in het echt zal ontmoeten!

In 2014 wil ik veel blijven schrijven en lezen natuurlijk. Ik wil verder werken aan mijn NaNoWriMo-project en ik ben van plan jullie kennis te laten maken met mijn personages uit dat project.
Het zal een jaar worden waarin ik nog meer zal groeien en andere kanten van mijzelf zal ontdekken en verbeteren. Een jaar vol nieuwe uitdagingen om aan te gaan, hindernissen om te nemen en kansen om te grijpen.
Ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor. Zoals Bilbo riep aan het begin van The Hobbit - An Unexpected Journey vorig jaar: "I'm going on an adventure!" Zo voelt het jaar 2014 voor mij ook.
En ik zal verder gaan werken aan mijn blog, omdat ik hier zoveel  leuke reacties op krijg en veel energie uit haal. Ik ben de laatste dagen bezig geweest met mij in te lezen over het aanpassen van de huisstijl op de blog, en hoewel ik geen ster ben in HTML en andere vage woorden uit de wereld dat Internet heet, ben ik wel een aantal stappen verder gekomen.
Schrik dus niet op als je volgend jaar op een dag op mijn blog komt kijken en het er compleet anders uit ziet!

Oh, en mocht je je het afvragen:
- ik heb zoveel leuke boeken gelezen in 2013 dat ik geen leukste boek kan en ga kiezen
- het leukste liedje van 2013 is voor mij On Top of the World van Imagine Dragons
- en de leukste film van 2013 vond ik denk ik toch The Hunger Games - Catching Fire! ;)

Maak er een goed jaar van, allemaal! Hebben jullie nog grote plannen voor het nieuwe jaar?


1 opmerking:

  1. Ik vind het altijd leuk om de jaaroverzichten te lezen. Vorig jaar heb ik er wel eentje geschreven met de hoogtepunten van 2012, maar voor dit jaar heb ik er alleen eentje gepland met de leukste boeken die ik heb gelezen... Ik wil niet elk jaar hetzelfde doen!

    BeantwoordenVerwijderen