maandag 25 november 2013

Nog even doorzetten!

Zojuist weer eens een stuk geschreven, na een aantal dagen van 'schrijfrust' in verband met werk en mijn verjaardag (tja, moet wel even gevierd worden natuurlijk, he!)
En wat beviel het mij weer goed! Ik ratelde en ratelde maar door, tot ik een aantal van zo'n 2,787 woorden uit mijn vingers had laten vloeien.
Nog 2,711 woorden te gaan en ik heb mijn doel bereikt! 50.000 woorden.
Ik weet eerlijk gezegd alleen nog steeds niet of ik dan wel echt klaar ben met het verhaal van mijn fictionele vrienden. Ze lijken zo ontzettend veel geheimen te hebben, zo ontzettend veel te beleven dat ik alles op wil slaan in mijn geheugen en op wil schrijven, om zoveel mogelijk over ze te weten te komen en daarmee stiekem ook een beetje meer over mijzelf.
Ik heb een hechte band met mijn personages opgebouwd de afgelopen maand. Soms had ik zelfs het gevoel dat ik hen beter kende dan dat ik mijzelf ken. De gesprekken die ik met ze voer gaan af en toe zo ver, dat ik over ze droom. De ene keer word ik wakker en weet ik niets meer, behalve dat ik een leuke reis heb gemaakt met mijn karakters, de andere keer word ik wakker en weet ik niet hoe snel ik bepaalde ontwikkelingen op moet schrijven, in de hoop dat ik ze, als ik echt wakker ben, kan gebruiken in mijn verhaal. Soms lukt dit, soms ook niet. Maar toch heb ik het idee dat stukje bij beetje het echte verhaal achter hun levens verteld wordt, via mij.
De grote verhaallijnen die ik in het begin op papier had gezet, zitten er grotendeels nog steeds in, maar er is ook veel veranderd of aangepast. Over een aantal dingen ben ik nog steeds niet zeker of ik ze wel op de juiste manier heb verwoord, maar dat is voor later.
Eerst wil ik het verhaal grotendeels op papier hebben. En die 50.000 woorden halen.
Misschien zelfs al morgen! In ieder geval gaat het mij wel lukken voordat 30 november zich laat zien, de laatste dag van NaNoWriMo.

Hoop ik, want ik heb nog zoveel andere leuke dingen te doen!
Ik ben al even bezig met het schrijven van een review van het boek Freaks dat ik heb mogen lezen en die ik ook deze week hier zal posten. Op vrijdag ben ik namelijk aan de beurt in de 'Freaks-blogtour'! Spannend :)
En ik ben natuurlijk ook nog bezig voor de Boekenadventskalender! Heerlijke dingen in het vooruitzicht, dus!

NaNoWriMo is bijna voorbij, helaas. Ik vond het echt een leuk 'evenement' om mee te maken en om aan mee te doen. Via Twitter en andere social media toch weer veel leuke schrijfvrienden leren kennen en ook al is de een al verder dan de ander, we steunen elkaar door dik en dun! Het houdt je gemotiveerd en hoe moeilijk je het soms ook lijkt te hebben met je schrijfzin, een peptalk helpt je er weer bovenop. En het gaat erom dat je schrijft, schrijft, schrijft! Want schrijven is zo fijn.

NaNoWriMo, wij zijn bijna klaar voor dit jaar. Maar als het lukt ontmoet ik je volgend jaar graag weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten