dinsdag 29 oktober 2013

Aftellen en een tipje van de sluier

3, 2, 1.
Vandaag is het nog 3 nachtjes slapen. Morgen 2, en overmorgen nog maar 1. Daarna is het vrijdag.

Vrijdag 1 november.
De start van NaNoWriMo komt nu wel erg dichtbij en ik heb nog steeds niet alles op papier wat ik zou willen!
Nou ja, eigenlijk ook weer wel maar ik denk dat deze gevoelens die ik op het moment heb de zogenaamde "Ga-ik-het-halen-of-niet"-stress is die bij dit festijn hoort.
Ik ben druk bezig de laatste puntjes op de welbekende i te zetten in mijn tijdlijn van mijn verhaal. Enkele dagen terug las ik nog enkele scenes door die ik al eerder had geschreven, ik verbaasde mij erover dat ik ze nog steeds best goed vond!
Hoewel ik in mijn tijdlijn een aantal dingen heb veranderd, doordat ik plots andere, veel betere plotlijnen in mijn hoofd kreeg (in mijn ogen dan), zijn deze scenes nog steeds prima te gebruiken, al zal ik her en der wat dingen/situaties moeten veranderen om het geheel kloppend te houden. Maar daar heb ik alle vertrouwen in!

3, 2, 1. Het lijkt zo kort nu ik het zo bedenk, de tijd tussen nu en vrijdag. Ik zie op internet vele mensen die zich druk maken over of ze wel een goed idee hebben om mee bezig te gaan, of het wel goed genoeg is om over te schrijven en over te blijven schrijven, of ze wel genoeg tijd hebben om het verhaal te beginnen en af te ronden en sommige mensen zijn zelfs bezig met het "hamsteren" van schrijfvoedsel, naast het plannen van schrijfschema's per dag voor komende maand.
Leuk om te zien dat elke persoon andere voorbereidingen treft die hem of haar liggen, zodat iedereen op zijn of haar eigen manier straks hard aan de schrijf kan gaan.
Muzieklijsten worden klaargezet, computers worden klaargemaakt, extra schriften en pennen worden ingekocht. Alles om in de juiste schrijfsfeer te komen die je het beste ligt zodat vanaf vrijdag alle letters uit je vingers zullen vloeien en zich op papier/scherm zullen samenvoegen tot woorden.
50.000 woorden.

3, 2, 1.
Misschien is het leuk om een klein tipje van de sluier op te lichten, wat mijn project betreft. Ik ga niet alles verklappen natuurlijk, maar de mens een beetje nieuwsgierig maken is altijd leuk!
MAAR... het kan natuurlijk nog wat veranderen. Op dit moment klopt dit goed met de film die ik in mijn hoofd afgespeeld zie worden en welke kant ik het op wil laten gaan, dus voor nu zijn dit voor mij de juiste woorden die passen bij het verhaal.

3 woorden over het verhaal:
Young-Adult (dit tel ik als 1 woord)
Krachten
Verandering

2 hoofdpersonages:
Michael en Fay

1 verleden:
Zij dragen het beiden met zich mee, per persoon verschillend maar toch ook zo hetzelfde.

Mijn vingers jeuken om aan de slag te gaan. Toch blijf ik mijzelf tegenhouden om nu nog niet te beginnen, omdat ik anders het gevoel heb dat ik "vals speel" en ik wil alles wat ik nu ga schrijven daarom ook echt daadwerkelijk in november schrijven, zodat ik een doel heb voor NaNoWriMo.
Het enige wat ik nu schrijf is de tijdlijn. En enkele situaties in het kort.

Voor de rest is het aftellen, voorbereiden en afwachten tot vrijdag.

3, 2, 1...!






2 opmerkingen:

  1. Ha jij hebt er ook al zin in zie ik! Zo ver als jij ben ik nog lang niet, heb een idee in mijn hoofd en dat is het wel zo ongeveer. Heel veel plezier en succes d ekomende maand!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik heb er ontzettend veel zin in. Gelijk een goede test voor mijzelf ook, naast dat ik schrijven gewoon heerlijk vind, maar om te zien of ik het kan, in een maand tijd zoveel schrijven.
      Nogmaals bedankt voor de leuke reactie en ik houd iedereen uiteraard op de hoogte via mijn blog over hoe het gaat :)

      Verwijderen