woensdag 18 september 2013

Net als de regen

Terwijl ik eigenlijk op het punt sta nu echt voor de zoveelste keer Harry Potter and the Goblet of Fire te kijken na een dag was opruimen en 2,700 woorden geschreven te hebben, blijven mijn gedachten maar rondjes draaien.

Hoe een blog op te starten?

Ik heb het in het verleden als eens geprobeerd en elke keer kwam er wel iets tussen. School, sociale bezigheden, werk, andere dingen.
Eigenlijk zou ik gewoon door moeten zetten, net als de regen die nu boven mijn hoofd op het dak neerdruppelt zonder ook maar een moment van rust. De druppels weten van geen ophouden; het is alsof ze elkaar opjutten: “wie het laatst op het dak valt, is een sukkel!”
Het water glijdt langzaam naar beneden, zo de goot in, waar alle druppeltjes samenkomen en in een stroompje langs het huis kabbelt.
Klots, klots.

Zo zou het met mij ook moeten gaan, dacht ik. En daar ga ik nu ook echt eens iets aan doen. Ik zal mijn gedachten laten stromen, net zoals de druppels in de goot. Ik zal mijn ideeën uitstippelen, totdat elk idee het andere idee ook uitdaagt, net als de regendruppels: “wie als laatste uit het hoofd komt, is een sukkel!”

Zo zal ik mijn blog uitwerken. Ik zal schrijven over mijn gedachten, die voornamelijk gaan over het verzinnen van verhalen en hoe deze uit te werken. Ik zal vertellen hoe ik mee wil doen aan NaNoWriMo en ik zal vertellen over de boeken die ik heb gelezen en soms misschien iets teveel gaan fangirl'en als ik het over mijn favoriete karakters heb.


Welkom op mijn blog!

1 opmerking: